به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فرنوش نوبخت در خصوص سرانجام نصب درهای حائل میان سکو و قطار در ایستگاههای مترو گفت: در مترو تهران نصب درهای حائل را در راستای افزایش سرعت اصطلاحا تجاری، دنبال خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه نصب درهای حائل برای نخستین بار در مترو در ایران صورت خواهد گرفت، افزود: نصب این درها بیشتر به دلیل این است که سرعت تجاری در مترو را افزایش دهیم، زیرا قطارهای ما در بدو ورود به ایستگاههای شلوغ با سرعت کمتری وارد میشوند و این سرعت کم باعث میشود به تعداد قطارهای بیشتری نیاز باشد؛ چراکه ما با کمبود ناوگان مواجهیم و به دنبال انجام کارهایی هستیم که این کمبود جبران شود که در این زمینه گروه فنی شرکت بهرهبرداری مترو تهران تشکیل شده و هفته گذشته با شرکتهایی که اعلام آمادگی کرده بودند، مکاتباتی داشتیم.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامهریزیهای انجام شده، در نظر داریم که درهای حائل را ابتدا با اولویت ایستگاههای تقاطعی که مسافران بیشتری دارند، حداقل تا پایان سال جاری نصب کنیم، تصریح کرد: در ایران این اقدام برای اولین بار رخ میدهد و بر همین اساس نمونه داخلی وجود ندارد، اما با اتکا با تجربه کشورهای دیگر این مهم را انجام خواهیم داد، اما تأکیدمان این است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید و همچنین شرایط اقتصادی کشور، حتما تولیدکنندگان داخلی با اتکا به امکانات داخلی کشور این مهم را اجرایی کنند.
نوبخت با تاکید بر اینکه «لازم نیست این درها در همه ایستگاهها نصب شود، چراکه برخی ایستگاهها مسافران کمی دارند»، در مورد اعتبارات اجرای این طرح افزود: این کار برای اولین بار در ایران انجام میشود و بر همین اساس باید در ابتدا درهای حائل را در یکی دو ایستگاه نصب کنیم تا بعد از آن بودجه آن را تأمین کنیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه درباره اینکه برخی کشورها با مشکلاتی مانند به موقع باز نشدن درها مواجه هستند، گفت: این موارد، موضوعات فنی است که سازندگان باید به آن توجه کنند.