تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۸

مهدیه جباری: محمد مایلی کهن درست ساعاتی پس از تبرئه شدن از دادگاه در ماجرای پرونده شکایت علی دایی، با شکایت باشگاه استقلال اهواز به مجتمع قضائی کارکنان دولت احضار شد!

 روز گذشته اعلام شد، مایلی کهن که با شکایت علی دایی به دادگاه احضار و در شعبه 1060 دادگاه عمومی تهران به ریاست قاضی صفوی، پرونده‌اش بررسی شد، از سوی قاضی متهم شناخته نشده و تبرئه شده است. مایلی‌کهن در این پرونده متهم شده بود که با حضور در یک برنامه تلویزیونی مربوط به بررسی علل ناکامی تیم ملی در جام جهانی، به تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب در مورد علی دایی پرداخته است.

پس از این برنامه تلویزیونی، شکایتی علیه مایلی‌کهن از سوی کاپیتان وقت تیم ملی به مرجع قضائی ارائه شد. وکیل علی دایی، کاپیتان وقت تیم ملی در جلسه دادگاه مدعی شده بود که مایلی کهن تلاش کرده با زمینه‌چینی، تمامی یا عمده ناکامی تیم را متوجه حضور دایی در تیم ملی کند و نزد افکار عمومی، دایی را مقصر جلوه دهد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مایلی‌کهن، نهم اردیبهشت سال‌جاری برگزار شد و وکیل علی دایی به بیان شکایت خود و مایلی‌کهن و وکیل وی نیز به دفاع پرداختند. شاهرخ غلامی وکیل مدافع مایلی کهن، روز گذشته اعلام کرد، دادگاه پس از استماع دفاعیات، مایلی‌کهن را از اتهامات مطروحه در پرونده تبرئه کرد.

غلامی گفت: «دیروز با حضور در شعبه 1060 دادگاه عمومی مجتمع شهید بهشتی، رای صادره از سوی دادگاه به‌صورت حضوری ابلاغ شد که بنا بر رای صادره، موکلم از اتهامات انتسابی تبرئه شد.»

عسگری پیش‌بین، وکیل مدافع علی دایی هم که می‌گفت، از صدور حکم پرونده، بی‌اطلاع است، اظهارنظر درمورد پرونده را به زمان رویت حکم موکول کرد و در عین حال گفت: «درصورت تبرئه مایلی‌کهن، نسبت به حکم صادره تقاضای تجدیدنظرخواهی می‌کند.» محمد مایلی کهن هم پس از صدور حکم به خبرنگار همشهری گفت: «از ابتدا هم یقین داشتم که در دادگاه تبرئه می‌شوم.

 جرم من این بود که حقیقت را گفته بودم. متأسفانه عادت کرده‌ایم که حقایق را بازگو نکنیم چون ممکن است به دادگاه‌مان بکشانند. خدا را شکر اما من حرف‌هایم را گفتم و توانستم از دادگاه هم سربلند بیرون بیایم.» البته پرونده این شکایت هنوز هم بسته نشده چون رای باید در دادگاه تجدید نظر هم بررسی شود؛ «آنها براساس قانون 20 روز برای تجدید نظر زمان دارند.

با این وجود گمان می‌کنم که به حکم صادره اعتراض نمی‌کنند.» تنها ساعتی پس از پایان خوش پرونده شکایت علی دایی، مایلی‌کهن درگیر شکایت جدید شده است. او حالا باید برای شکایت استقلال اهواز پاسخگو باشد. حرف‌های مایلی کهن در حمایت از مجید جلالی باعث شده تا شفیع‌زاده از او شکایت کند. سرمربی پیشین تیم ملی درباره این شکایت هم می‌گوید: «من نه با برد تیم مجید جلالی به هوا می‌پرم و نه باختش اشک می‌ریزم. جلالی کسی است که مدت‌ها همه می‌گفتند من و او با هم اختلاف داریم اما این یک وظیفه بود که در روز سختی در کنار دوستم باشم. من با حرف‌هایم سعی کردم از مربیان وطنی دفاع کنم.

باشگاه استقلال اهواز داشت به مجید ظلم می‌کرد و من فقط از حق دفاع کردم. فعلا که کارم شده از این دادگاه به دادگاه دیگر رفتن. می‌دانم که این پرونده هم به سرانجامی نمی‌رسد.» او معتقد است که شکایت کردن از مایلی‌کهن مد شده و به همین دلیل است که هر روز یک نفر دادخواستی را علیه او تنظیم می‌کند: «من آخرین نفری هستم که هنوز نمی‌توانم چشمم را روی حقایق ببندم. من حرف می‌زنم و حرف‌هایم به مذاق خیلی از دوستان خوش نمی‌آید ولی مطمئن باش که کوتاه نمی‌آیم. پای حرف‌هایم ایستاده‌ام و تا آخرش هم ساکت نمی‌مانم!»