تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با نزدیک شدن استان قزوین به وضعیت قرمز، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در اماکن عمومی، بازار و شبکه حمل‌ونقل اجباری است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، پیمان نامدار بیان کرد: وضعیت بیماری کرونا در استان در حالت هشدار و نزدیک به قرمز قرار دارد و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود مجبور به اعمال محدودیت‌های بیشتری در بازار خواهیم بود.

وی افزود: هرگز راضی نیستیم در این شرایط واحدهای صنعتی و صنفی تعطیل شوند اما از همه شهروندان و بازاریان و کسبه درخواست جدی داریم حتما فاصله‌گذاری اجتماعی، بهداشت و زدن ماسک را جدی بگیرند و به توصیه کارشناسان اهمیت دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: در این ایام به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ۵۴۴ واحد صنفی پلمب شد و در صنعت هم ۴۴ واحد دچار مشکل شدند.

نامدار اظهار کرد: اگر بخواهیم معیشت و اقتصاد مردم آسیب نبیند باید بر صنوف نظارت بیشتری شود و مراقبت کنیم تا فروشگاه‌های سطح شهر بدون ماسک، محصولات خود را نفروشند.

وی ادامه داد: بازرسان اصناف و ناظران کمک کنند تا بر کارها دقت شده و اخطار لازم داده شود و در استان هم باید همه اصناف و اتحادیه‌ها مانند بازرس و ناظر باشند تا با گفتمان مشترک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کاهش بیماری کمک کنیم تا به سمت تعطیلی نرویم.

نامدار اظهار کرد: باید رئیسان اتحادیه‌ها در هر صنف مطالبه‌گر شوند و هر صنف یک رابط به مرکز بهداشت معرفی کند و مکاتبه از طریق سازمان صمت برای همکاری، بازرسی از مراکز صنفی و کنترل بهداشتی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: تأمین ماسک و مواد ضد عفونی با قیمت مناسب، گشت مشترک با نماینده اصناف، اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها، رعایت پوشش مراکز توزیع خشکبار، جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک در بازار سنتی و مراکز خرید از نکاتی است که باید با دقت مورد توجه قرار گیرد.