استان اردبیل این روزها شاهد وضعیت قرمز در سه شهر اردبیل، نیر و نمین است و به همین علت مسئولان تصمیم گرفته‌اند با استخدام پرستاران بیکار و عقد قرارداد با آن‌ها کادر درمانی را تقویت کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به دلیل کمبود پرستار، فارغ‌التحصیلان بیکار این رشته را به همکاری طلبیده و قصد دارد با آن‌ها قرارداد ۸۹ روزه ببندد. در روزهای اخیر به دلیل برخی غفلت‌ها، موج دوم بیماری کرونا گریبانگیر اردبیل شده است. در ۲۰ روز اخیر مراکز درمانی با افزایش مراجعه و بستری بیماران کرونا روبرو بوده و به همین دلیل بخش‌های جدید در بیمارستان‌ها راه‌اندازی و تاکنون ۱۱ بخش کرونا در استان اردبیل ایجاد شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در نشست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل هم در بخش آی‌سی‌یو و هم بستری در خدمت بیماران حاد است، اما انتظار می‌رود با آگاهی مردم از مراجعه بی‌مورد پرهیز و به نوعی خدمات به بیماران حاد ارائه شود.

دکتر محمدرضا رضائی بنا اضافه کرد: روزانه حدود ۷۰۰ نفر به مراکز بیمارستانی مراجعه می‌کنند. از مردم می‌خواهیم از مراجعه خودسرانه به بیمارستان و بخش مراقبت از بیماران حاد تنفسی پرهیز کنند. مراکز ۱۶ ساعته ما برای مراقبت اولیه و تست گرفتن از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در خدمت مردم هستند.

اکنون ۲۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.