بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: افزایش مراکز بازیافت پلاستیک، سبب شده است زمین‌های کشاورزی در حوزه صیفی‌جات و ذرت این منطقه خشک ‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امین بابایی افزود: از آنجا که مراکز بازیافت پلاستیک بهره بالایی دارد، مراکز تفکیک زباله به اتباع اجاره داده می‌شود و با فنس‌کشی این اراضی، غرفه‌بندی و جمع‌آوری پلاستیک حتی اقدام به حفر چاه برای انتقال آب می‌کنند.

بخشدار کهریزک در استان تهران یادآور شد: برق این مراکز نیز به‌صورت غیرمجاز استفاده می‌شود، این در حالی است که مصرف آب برای آسیاب پلاستیک بسیار زیاد و ۲.۳ دهم درصد بالاتر از میزان آبی است که برای کشت صیفی‌جات استفاده می‌شود و این‌گونه پلاستیک بلای جان اراضی کشاورزی منطقه شده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از رشد قارچ‌گونه مراکز تفکیک زباله خشک و بازیافت پلاستیک در این بخش افزود: چون بازیافت پلاستیک بازار داغی دارد و کار نامناسبی است، بسیاری از کارگران ایرانی حاضر به حضور در این فعالیت نیستند و عمدتا صاحبان این کارگاه‌ها از اتباع خارجی غیرمجاز و معتادان متجاهر برای این استفاده می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کهریزک حیات خلوت کلانشهر تهران شده و بار مشکلات و معضلات فراوان سبب شده تا تاب‌آوری مردم این منطقه نسبت به معضلات کاهش یابد.

بابایی ادامه داد: تخلیه روزانه ۸هزار تن زباله کلانشهر تهران در آرادکوه و ۴ هزار تن فاضلاب وضعیت محیط زیست و نفس اهالی را به‌شماره انداخته است، در عین حال شیرابه‌های ماشین‌های حمل زباله و راه افتادن جوی از شیرابه‌ها در معابر نه تنها به لحاظ بصری که به لحاظ بهداشتی نیز بسیاری از الزامات و قوانین بهداشتی را زیرپا گذاشته است.

بخشدار کهریزک اضافه کرد: ما همواره اتباع خارجی را برادر و خواهر خود می‌دانیم اما اتباعی که به‌صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند قطعا آسیب و عارضه‌هایی بسیاری را ایجاد می‌کنند که به معضلی جدی در استان تهران تبدیل شده است.