تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱

با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور هنگ کنگ، سالن‌های سینمایی در این کشور و همچنین پارک والت دیزنی تعطیل شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر نوشت: تصمیم برای تعطیلی مجدد سینماها در هنگ کنگ در واکنش به شناسایی ۴۱ مورد ابتلای جدید در این کشور در روز دوشنبه گرفته شده و همچنین بر اساس اعلام مقامات کشور، سخت‌ترین محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی نیز اعمال خواهد شد و طبق قانون جدید تجمعات عمومی از ۵۰ نفر به حداکثر چهار نفر کاهش خواهد یافت.

علاوه بر سینماها، باشگاه‌های ورزشی، کلوپ‌ها و پارک‌های تفریحی نیز تعطیل می‌شوند و غدا خوردن در رستوران نیز از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۵ صبح ممنوع است. این محدویت‌ها از فردا (چهارشنبه ۱۵ جولای) اعمال می‌شوند.

هنگ کنگی‌ها در ماه ژوئن ظاهرا ویروس کرونا را شکست داده بودند و هیچ مورد جدیدی در این منطقه تا چند هفته به ثبت نرسید اما از تاریخ ۶ جولای تاکنون ۱۸۲ نفر مورد ابتلای جدید شناسایی شده که منبع ابتلای ۵۴ نفر از آنها نامشخص است.

تا به امروز و در مجموع ۱۵۲۱ نفر در هنگ کنگ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و هشت نفر نیز جان باخته‌اند.

سینماهای هنگ کنگ از اواخر ماه مارس تا اوایل می برای مدت 6 هفته تعطیل شدند که مدت زمان کوتاه‌تری در مقایسه با سایر بازارهای مهم سینمایی بود. سینماها در چین که محل اصلی انتشار ویروس کرونا بوده است نیز حدودا از 6 ماه پیش تعطیل است و کمپانی‌های کوچک و بزرگ را به مرز ورشکستگی رسانده است.

سینماها در کشورهایی چون کره جنوبی و ژاپن با ظرفیت پذیرش محدود ادامه دارد.