مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به وقوع سیلاب در دو روز گذشته در برخی نقاط استان گفت: راه‌اندازی سیستم هشدار سریع آزمایشی تا حد زیادی موجب کاهش خسارات به ویژه تلفات جانی ناشی از سیلاب شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر مرادی اظهارکرد: در سیلاب‌های ۲ روز گذشته براساس اعلام جمعیت هلال احمر یک زن فوت کرده که علت دقیق آن در دست بررسی است؛ اما فوتی دیگری مرتبط با سیلاب اخیر نداشته‌ایم.

مرادی با اشاره به اینکه فقط در منطقه دیلمان طی ۴۰ دقیقه ۲۲ میلیمتر بارندگی شدید، تصریح کرد: خسارت‌هایی به راه‌ها، پل‌ها و واحدهای مسکونی وارد شد، اما بیشترین خسارت‌ها مربوط به بخش  کشاورزی بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان شهرستان‌های تالش، شاندرمن از توابع ماسال، دیلمان از توابع سیاهکل و اشکورات رودسر را از عمده شهرستان‌های درگیر در سیلاب ۲ روز گذشته در استان ذکر کرد و گفت: خسارت‌های وارد شده در دست بررسی است که پس از شناسایی دقیق جمع بندی و اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: آنچه در زمان وقوع بحران‌ها برای ما اهمیت دارد حفظ جان و سلامت مردم است؛ بنابراین اگر بتوانیم قبل از وقوع حوادث هشدارهای لازم را به مردم بدهیم، می‌توانیم از خسارت‌های جانی تا حد ممکن پیشگیری کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: در همین راستا سیستم هشدار سریع اداره کل هواشناسی گیلان راه‌اندازی شده که چندین ساعت قبل از وقوع حادثه، حرکت توده‌های ابر سیل آسا را در مناطق مختلف استان هشدار می‌دهد از این رو ما نیز با سرعت فرمانداران، بخشداران و دهیاران را در جریان گذاشته تا اطلاع رسانی‌های لازم و تمهیدات مختلف را تا حد امکان برای جلوگیری از خسارت‌ها بیاندیشند.

مرادی که از حدود یک ماه گذشته سکان مدیریت بحران استان را عهده دار شده است، بیان کرد: از وضعیت موجود رضایتی نداریم، اما تلاش بر آن است تا با موظف کردن دستگاه‌ها به وظایف قانونی‌شان و فعال کردن سیستم هشدار و ارائه برنامه‌ها در زمان وقوع حوادث طبیعی بتوانیم تا حد ممکن از بروز خسارت‌های مالی و جانی پیشگیری کنیم.