به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این تحقیقات که توسط شرکت مشاوره "کی پی ام جی اینترنشنال" انجام شده است، نشان می دهد فرهنگی که در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ به وجود آمده رفتنی نیست و حتی اگر واکسنی برای درمان این بیماری تولید شود، حفظ خواهد شد و احتمالا تبعات وخیمی برای صنعت خودرو خواهد داشت و تنها در آمریکا باعث می شود حدود ۱۴ میلیون دستگاه خودرو از جاده ها ناپدید شوند.
در اوج بحران شیوع ویروس کرونا در آوریل، آمریکاییهایی که در خانه ماندند، ۶۴ درصد مسافت کمتری با خودرو پیمودند که افت کم سابقه ای در زمینه سفر با خودرو بود. عادتهای جدید سخت جان خواهند بود و باعث کاهش دائمی سفر با خودرو به مسافت حداقل سه تریلیون مایل در سال و کاهش مالکیت خود به دو خودرو به ازای هر خانوار خواهند شد.
به گفته گری سیلبرگ، مدیر بخش خودروی جهانی کی پی ام جی، تغییر عادتها باعث خواهد شد سالانه حدود یک میلیون دستگاه از فروش خودروهای سواری و کامیونها کاهش پیدا کند. آمریکاییها در پنج سال گذشته هر سال بیش از ۱۷ میلیون دستگاه انواع خودروها را خریداری کرده اند. انجمن فروشندگان خودروی آمریکا پیش بینی کرده که فروش خودرو امسال به دلیل تبعات اقتصادی منفی شیوع کووید ۱۹، به ۱۳ میلیون دستگاه کاهش پیدا می کند. در شرایطی که صنعت خودرو تلاش می کند خود را از خلا ناشی از تعطیلی دوران قرنطینه خلاص کند، کاهش احتمالی فروش یک میلیون دستگاه خودرو بزرگ به نظر می رسد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، نکته مثبت این تغییرات، رونق بازار کامیونهای تحویل کالا به دلیل رشد خرید آنلاین است. خودروسازان روی این تغییر حساب باز کرده اند و فورد موتور و فولکس واگن در حال طراحی خودروهای خودران و خودروهای برقی شامل ونهای تحویل کالا هستند. استارتاپهایی نظیر ریویان اتوموتیو با امضای قراردادهایی برای فراهم کردن ۱۰۰ هزار خودرو برای شرکت آمازون، وارد این بازار تجاری رو به رشد شده اند.