تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۵

کیکاووس زیاری: «ابراهیم وحیدزاده» با «تاکسی نارنجی» دوباره به سراغ سینمای کمدی رفته است.

کل قصه تاکسی نارنجی (که تدوین آن هفته قبل توسط حسن حسندوست شروع شد) در جزیره کیش اتفاق می‌افتد. یک زن جوان با دو فرزند خردسالش، دو مرد با خصوصیتی متفاوت اما خواسته‌ای مشابه، یک مامور پلیس و یک زن پرحرف و سمج در جزیره کیش، ماجراهایی را به وجود می‌آورند که باعث خلق یک سری موقعیت‌های خنده‌دار می‌شود و قصه فیلم را به سمت یک پایان غیرمنتظره می‌برد.

وحیدزاده که در کارنامه‌اش کارهای کمدی‌ «تحفه‌ها»، «مجسمه»، «عشق فیلم» و «شام عروسی» را دارد، فیلم‌نامه تاکسی نارنجی را هم نوشته است. «داریوش عیاری»، مدیریت فیلم‌برداری فیلم را انجام داده و سازنده موسیقی متن آن هنوز مشخص نشده است. آزیتا حاجیان، ماهایا پطروسیان، علی دهکردی، حسن پورشیرازی، سیروس ابراهیم‌زاده، محمدرضا هدایتی، مهدی فقیه، رحیم هودی و ترلان پروانه بازیگران این فیلم هستند.

ماهایا پطروسیان و علی دهکردی در صحنه ای از فیلم - عکس ها از مجید صباغ زاده

وحیدزاده درباره ساخت این فیلم به دوچرخه می‌گوید: «در ساخت این نوع فیلم راحت‌تر هستم؛ فکر می‌کنم در این زمینه به نسبت دیگر همکارانم تواناتر هستم. در عین حال، حرف دلم را با قصه‌ای که حال و هوای کمدی دارد، بهتر و راحت‌تر می‌زنم. نمی‌توانم بگویم به سمت ساخت فیلم‌های کمدی می‌روم؛ این سینمای کمدی است که مرا به سمت خودش می‌کشاند.

طرح‌ها، ایده‌ها و قصه‌هایی که به ذهنم می‌آیند، همه بارکمدی دارند. تاکسی نارنجی هم یک جورهایی در ادامه کارهای قبلی‌ام است. یک ویژگی من در مقام کارگردان این است که همیشه آخرین کارم را بیشتر از بقیه کارهایم دوست دارم. حالا باید منتظر نمایش عمومی آن باشم و نوع واکنش مخاطب ها را ارزیابی کنم. اعلام رضایت یا نارضایتی تماشاگران مرا به یک جمع‌بندی کلی می‌رساند. این جمع‌بندی به من کمک می‌کند تا ببینم این فیلم در مقایسه با کارهای قبلی‌ام قوی‌تر بوده است یا ضعیف‌تر.»

   این فیلم‌ساز درباره علت انتخاب جزیره کیش می‌گوید: «فضای قصه به شکلی بود که کل صحنه‌های آن باید در کیش فیلم‌برداری می‌شد. اما هنگام فیلم‌برداری پای خانم حاجیان، که بازیگر اصلی فیلم است، آسیب دید و مجبور شدیم برای معالجه وی به تهران بیاییم. وقتی ناگزیر شدیم مدتی در تهران بمانیم، تصمیم گرفتیم صحنه‌های داخلی را- که معلوم نمی‌کند در تهران است یا کیش- در تهران فیلم‌برداری کنیم. به این ترتیب گروه سازنده مجبور نبود کار را متوقف کند.»

آزیتا حاجیان و حسن پورشیرازی، در داخل« تاکسی نارنجی»

   وحید‌زاده می‌گوید: «نام فیلم ارتباط کامل و نزدیکی با قصه و ماجراهای آن دارد، زیرا شخصیت آزیتا حاجیان در فیلم راننده‌ای است که با یک تاکسی نارنجی در کیش کار می‌کند، مسافرینی که سوار تاکسی او می‌شوند، ماجراهای اصلی قصه فیلم را رقم می‌زنند.» وی به این نکته هم اشاره می‌کند که ماهایا پطروسیان با یک گریم متفاوت و غیرمتعارف، در فیلم نقش یک پیرزن را بازی می‌کند.