مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت جدولی را منتشر کرده که آمار قابل تاملی از موارد قطعی ابتلا، فوت و درصد کشندگی ‎کووید-۱۹ در ۲۰ کشور جهان ازجمله ایران به دست می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توییتی با انتشار یک جدول به ارائه آماری از میزان کشندگی کووید-۱۹ در جهان پرداخته که براساس نسبت آمار ابتلا و نیز مرگ و میر این ویروس به دست آمده است.

این جدول و نمودار که براساس آمار رسمی مبتلایان و قربانیان کشورها تا ۱۷ جولای ۲۰۲۰ تهیه شده است، نشان می‌دهد ایران با ۲۶۷۰۶۱ مورد قطعی ابتلا به کووید-۱۹ در رتبه دهم قرار دارد اما از نظر آمار فوتی‌ها با ۱۳۶۰۸ جان‌باخته در خانه پنجم جدول جهانی است. 

داده‌های این جدول نشان می‌دهد نسبت آمار مبتلایان و قربانیان در ایران نرخ ۵/۱ درصد است؛ اندکی کمتر از متوسط جهانی که با توجه به آمار رسمی ۵/۴ درصد ثبت شده است. این نسبت‌ها، میزان کشندگی ویروس کرونا را در کشورهای مختلف نشان می‌دهد.

از نظر میزان کشندگی کووید-۱۹، کشورهای  انگلیس (۱۵/۴درصد)، ایتالیا (۱۴/۴ درصد)، فرانسه (۱۴/۳ درصد)، مکزیک (۱۱/۶ درصد) و اسپانیا (۱۱ درصد) قرار دارند.

نکته جالب در این جدول، وضعیت آمریکاست که با آمار ابتلای ۳ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۵۷ نفری، آمار فوتی‌های آن ۱۳۸ هزار و ۳۵۸ نفر است. این یعنی میزان کشندگی کروناویروس جدید در این کشور ۳/۹ درصد است و از این نظر وضعیت آن از بسیاری کشورها بهتر است.