بوستان‌ها و مراکز تفریحی شاهین‌دژ به دستور ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان تعطیل و ارائه هر گونه خدمات در این اماکن با هدف قطع شدن زنجیره شیوع ممنوع اعلام شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ با اشاره به اینکه حضور مردم در اماکن تفریحی و گردشگری معمولا با تجمع همراه است، اظهار داشت: شهروندان برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان در مقابل ویروس کرونا از تجمع و اتراق در پارک‌ها، بوستان‌ها، حاشیه رودخانه زرینه و دیگر اماکن تفریحی اجتناب کنند.

سیاوش جبارزاده ادامه داد: این مکان‌ها از مراکز شیوع ویروس کرونا به حساب می‌آیند و تجمع در آن‌ها موجب شیوع بیشتر کرونا در شهرستان و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در مراکز عمومی، بیان کرد: تجمع مردم و تشکیل اجتماعات از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا بوده و برای مقابله با شیوع این ویروس تشکیل هرگونه تجمع تحت هرعنوان در این شهرستان ممنوع است.

جبارزاده، هدف اصلی از این کار را قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا دانست و عنوان کرد: ارائه خدمات نیز در این اماکن نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع و روشنایی آنها نیز خاموش خواهد ماند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ تاکید کرد: پرهیز از ترددهای غیرضروری، برگزار نکردن مراسم عروسی و ختم و شرکت نکردن در نمازهای جمعه و جماعت می‌تواند از شدت گرفتن ویروس کرونا جلوگیری کند لذا از شهروندان تقاضا داریم به فکر سلامتی خود، اطرافیان و سایر افراد جامعه باشند و این ویروس خطرناک را جدی بگیرند.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان از جمله نخستین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.