معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت از صدور مجوز استخدام ۱۰ هزار نفر از سوی این وزارتخانه خبر داد اما گفت که سازمان برنامه و بودجه با تامین اعتبار برای جذب تنها تعدادی از این نفرات موافقت کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: سازمان امور اداری و استخدامی کشور با درخواست صدور مجوز جذب ۱۰ هزار نیروی انسانی جدید در قالب برگزاری آزمون استخدامی موافقت کرد اما سازمان برنامه و بودجه فعلا با تامین اعتبار برای به‌کارگیری ۳ هزار نیروی انسانی موافقت کرده است.

تقوی‌نژاد افزود: با توجه به شرایط موجود حوزه سلامت، مبارزه تمام‌وقت و خستگی‌ناپذیر مدافعان سلامت و در کنار آن مبتلا شدن تعداد زیادی از این عزیزان به ویروس کرونا، تسریع تامین اعتبار و ابلاغ آن جهت رفع مشکلات موجود نیروی انسانی ضروری است.

وی عنوان کرد: البته جذب ۱۰ هزار نیروی اشاره شده بر اساس توافقنامه سه‌جانبه وزارت بهداشت، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور در سال ۹۷ است و در سال جاری نیز درخواست جذب و به‌کارگیری تعداد ۴۴ هزار نیروی جدید را به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه داده‌ایم.

تقوی‌نژاد یادآور شد: با راه‌اندازی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی جدید، نیازمند تسریع صدور مجوزها و برگزاری آزمون استخدامی برای رفع کمبودهای موجود هستیم که انتظار داریم چاره‌اندیشی لازم در این زمینه صورت گیرد.