شهر یزد به منظور توزیع یکسان کالاهای اساسی به چهار منطقه با دربرگیری ۱۱۰ فروشگاه تقسیم شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، بنا بر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، میدان شهید بهشتی در مرکز این تقسیم‌بندی قرار دارد؛ منطقه اول خیابان امام خمینی(ره) و خیابان شهید رجایی، منطقه دوم خیابان شهید رجایی و خیابان فرخی، منطقه سوم خیابان امام خمینی(ره) و خیابان کاشانی و منطقه چهارم خیابان کاشانی و خیابان فرخی است.

برای هر منطقه ۲۸ فروشگاه بزرگ، زنجیره‌ای، تعاونی مصرف و فروشگاه منتخب مشخص شده است. برای شهرستان‌ها نیز با توجه به نسبت جمعیتی میزان سهمیه مشخص می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نشست کارگروه تنظیم بازار یزد در این‌باره گفت: بر این سعی شده کالاها را به سمت سامانه‌ای کردن سوق دهیم که به این منظور سامانه ستکا، سامانه‌ای برای نظارت بر شبکه تولید و توزیع کالای اساسی برای اولین بار در کشور در استان یزد راه‌اندازی شده است.

محمدرضا علمداریزدی افزود: این سامانه که در سال گذشته با فروش لاستیک حواله‌ای فعالیت خود را آغاز کرد، در شرایط کرونا اولویت خود را روی تهیه وتوزیع مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک و دستکش گذاشت و به زودی اقلام دیگری از جمله گوشت، مرغ و شکر را نیز به صورت تنظیم بازار ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: مقرر شده طرح نظارتی ویژه‌ای را در دستور کار قرار دهیم تا استان یزد در آینده بسیار نزدیک جزو پنج استان اول در زمینه کاهش تورم قرار گیرد.