دستگاه تولیدکننده روزانه ۲۰۰ هزار عدد ماسک سه‌لایه بهداشتی به دلیل کوتاهی دستگاه‌های متولی و کاغذبازی از یک ماه پیش در گمرک اردبیل مانده و ترخیص نشده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که باتوجه به شرایط فعلی شیوع کرونا مهم‌ترین نیاز کشور تولید ماسک است اما دستگاه استاندارد تولیدکننده روزانه ۱۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار عدد ماسک سه‌لایه بهداشتی که به صورت قانونی توسط تولیدکننده وارد کشور شده در گمرگ اردبیل به دلیل همکاری نکردن مسئولان استان درجا می‌زند.

مدیر واحد تولید ماسک در استان اردبیل در این‌باره توضیح داد: بیش از یک ماه است دستگاه تولیدکننده استاندارد ماسک سه‌لایه بهداشتی را با طی مراحل قانونی به کشور وارد کردیم، ولی متاسفانه گمرگ اردبیل اجازه ترخیص و ورود این دستگاه بزرگ و پیشرفته را به عرصه تولید نداده است.

وحید یوسفی با گلایه از مسئولان افزود: کاغذبازی‌های زیاد در طی یک ماه ما را به عنوان تولیدکننده خسته کرده است و مسئولان متولی اقدام عملی برای ترخیص دستگاه ماسک انجام نمی‌دهند.

وی ادامه داد: اگر دستگاه مورد نظر وارد چرخه تولید شود، علاوه برتامین نیاز ماسک استان می‌توانیم به استان‌های دیگر نیز صادر ‌کنیم.