طی تفاهم‌نامه مشترکی که بین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۸ به امضا رسید، قرار شد یک پویش به مناسبت هفته ازدواج طراحی و اجرا شود.

به گزارش همشهری آنلاین، آمارها می‌گویند از هر ۱۰۰ ایرانی ۳۵ نفر بازی‌های دیجیتال بازی می‌کنند و باز به روایت همین آمارها ۲۶ درصد این بازیکنان در رده سنی ۲۰ تا ۳۴ سال هستند. یعنی جمعیتی کاملا جوان که در عین این‌که طرفدار پروپا قرص و حرفه‌ای گیم هستند، اما دغدغه‌های خاص سن جوانی را هم دارند. مثل دغدغه‌ ازدواج و البته از نوع موفقش.

حالا این‌که این دو موضوع متفاوت و ظاهرا بی‌ربط یعنی بازی کردن و ازدواج، کجا و چگونه به هم ارتباط پیدا می‌کنند و در یک نقطه مشترک به هم می‌رسند، سوالی است که پاسخش در راه‌اندازی پویشی با همین رویکرد است. پویش «ترویج فرهنگ ازدواج از طریق پرمخاطب‌ترین بازی‌های موبایلی ایرانی» که با همکاری معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شکل گرفته است. 

این دو نهاد با هدف تبیین، تقویت و ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی - ایرانی از طریق صنعت بازی، در تصمیمی مشترک ایده‌ای را برای ایجاد کمپین ترویجی و تبلیغاتی برای توسعه فرهنگ ازدواج در ایران مطرح کردند.

براساس این ایده و طی تفاهم‌نامه مشترکی که بین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۸ به امضا رسیده است، قرار شد که این کمپین به مناسبت هفته ازدواج طراحی و اجرا شود. این اتفاق افتاد و این پویش از اول مرداد همزمان با سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و شروع هفته ملی ازدواج، از طریق بیش از ۱۰ بازی موبایلی پرمخاطب ایرانی شروع شده و تا ۱۰ مرداد ادامه دارد.

انیمیشن‌های ازدواجی در خلال بازی

حتما برای شما هم سوال است که فرهنگ ازدواج قرار است چطور از طریق این بازی‌های پرطرفدار موبایلی ایرانی ترویج و تبلیغ شود. ماجرا از این قرار است که معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان انیمیشن‌هایی با موضوع ازدواج تولید کرده است که آنها در خلال بازی‌های مشخص شده، پخش خواهند شد. یعنی وقتی حسابی سرگرم بازی کوییزآوکینگز یا آمیرزا هستید، یکدفعه ویدئوی انیمیشنی طراحی شده با دو شخصیت «کامران» و «سوسن» در صفحه مقابلتان قرار می‌گیرد. شما با کلیک کردن روی این ویدئو در جریان ماجراهای آشنایی، ازدواج و اختلاف نظرهای کامران وسوسن که به‌تازگی ازدواج کرده‌اند، قرار می‌گیرید.

این چند بازی پرمخاطب

حتما می‌خواهید بدانید کدام بازی‌های موبایلی پرمخاطب ایرانی برای اجرای این پویش انتخاب شده‌اند. آمیرزا، کوییز آو کینگز، گشت پلیس۲، فندق، گلمراد، سماور، سفره‌چی، GT-DragRacing، کلماتیک، شهزاد، Color Crush، هی تاکسی، Daberna و منچرز بازی‌هایی هستند که این پویش داخل آنها اجرا شده است. البته خوب است این توضیح را هم بدانید که صرفا ۴۰ ثانیه اول ویدئو در خلال بازی نمایش داده می‌شود. اما پس از آن، برای تماشای کاملش به صفحه معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در آپارات و اکانت اینستاگرام معاونت وزارت ورزش و جوانان منتقل خواهید شد.

برچسب‌ها