نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری این شهرستان اعلام کرد کارهای مربوط به احداث فرودگاه سراب در دست انجام است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف داودی روز یکشنبه ۵ مرداد در جلسه بررسی و امکان‌سنجی محل احداث فرودگاه سراب گفت: شرکت مشاور این طرح انتخاب و مطالعات آن از امروز آغاز شده است.

وی ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و سرمایه‌گذاری در سراب را یادآور شد و افزود: موافقت احداث فرودگاه از وزیر راه و شهرسازی اخذ شده است و این طرح در لایحه بودجه امسال ردیف مستقل دارد.

نماینده مردم سراب در مجلس با اشاره به ضرورت احداث فرودگاه جدید به جای فرودگاه قدیمی متروکه این شهرستان خاطرنشان کرد: این باند فرودگاهی علاوه بر جابه‌جایی مسافرو بار می‌تواند پشتیبان پرواز دیگر شهرستان‌ها در شرایط نامناسب جوی باشد.

داودی با بیان اینکه با اجرای این طرح شاهد افزایش و جذب سرمایه‌گذاران بیشتر در منطقه خواهیم بود افزود: در حال حاضر، بیش از ۶۰۰ هزار سرابی در تهران زندگی می‌کنند که در صورت سهولت رفت و آمد و حمل و نقل، آمادگی برای مشارکت در اجرای طرح‌های اقتصادی و تولیدی در شهرستان را دارند.

مدیر کل دفتر مقررات فرودگاهی کشور هم گفت: پس از بررسی ۵ موقعیت معرفی‌شده، در نهایت ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی در نزدیکی روستای هولیق برای مطالعه و احداث فرودگاه سراب انتخاب شد.

فرشید گلیج با بیان اینکه طرح مطالعاتی این فرودگاه در مدت ۴ ماه به پایان خواهد رسید افزود: برای مطالعه و احداث باند پرواز و پایانه در سال جاری ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری سراب در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در سر راه تبریز به اردبیل قرار گرفته است.