دستگاه قضایی هرمزگان با اقدامی به‌موقع بیش از ۱۱ هزار متر مربع از زمین‌های ملی جزیره هرمز را که به بهشت زمین و جعبه مدادرنگی با ۹۰ طیف رنگی معروف است، رفع تصرف کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس کل دادگستری هرمزگان عصر یکشنبه ۵ مرداد در خصوص جزئیات این زمین‌خواری گفت: فردی به بهانه احداث مزرعه پرورش ماهی و میگو ۱۱ هزار و ۴۳۳ متر مربع از زمین‌های ملی را در جزیره هرمز تصرف و تخریب کرده بود.

علی صالحی تصریح کرد: ارزش زمین تصرف‌شده بیش از ۲۰ میلیارد ریال بود که با هوشیاری و اقدام به‌موقع دستگاه قضایی بازپس گرفته شد.

وی با تاکید بر برخورد جدی دستگاه قضایی هرمزگان با زمین‌خواران افزود: در مورد ساخت‌وسازها و تصرفات غیرمجاز در جزیره هرمز تدابیر لازم اندیشیده شده است و بررسی نحوه واگذاری در دستور کار دادگستری استان هرمزگان و شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قرار دارد.

صالحی خاطرنشان کرد: کارگروه‌هایی تخصصی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان به منظور مقابله منسجم و هدفمند با تصرف‌ها، تغییر کاربری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: در برخورد قاطعانه با زمین‌خواران و مقابله با متصرفان و فسادهای مرتبط با این حوزه هیچ خط قرمز و محدودیتی قائل نخواهیم شد.

استان هرمزگان با ۲۴۰۰ کیلومتر ساحل ۱۴ جزیره دارد و جزیره هرمز از جمله جزایر زیرمجموعه شهرستان قشم است.

هرمز جزیره‌ای بیضی‌شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس است که در فاصله ۸ کیلومتری بندرعباس قرار گرفته و به سبب موقعیت راهبردی جغرافیایی، بازرگانی و همسایگی با تنگه هرمز به کلید خلیج فارس نیز شهره است.

جزیره هرمز به بهشت زمین و جعبه مدادرنگی با بیش از ۹۰ طیف رنگی شهرت دارد.