آزاده مختاری: زن جوان با شگردی عجیب، فلزات بی‌ارزش را با آلیاژی ویژه که از نظر رنگ و وزن شباهت زیادی با طلا دارد می‌پوشاند و آنها را به جای طلای اصل به طلافروشان می‌فروشد.

پلیس اکنون تحقیقات گسترده‌ای را برای به دام انداختن این زن که تا کنون چندین قطعه طلای تقلبی را به طلافروشان تهران فروخته، آغاز کرده است.

اکسیری برای کلاهبرداری

« رفتار و حرکات زن مشتری طوری بود که اصلا احتمال نمی‌دادم او یک کلاهبردار باشد، آویز طلایی برای فروش آورده بود و چون فکر می‌کردم طلای اصل است آن را به قیمت چند صد هزار تومان خریدم، اما چند روز بعد وقتی آن را برای ذوب کردن و قالب گیری به کارگاه فرستادم متوجه شدم چه کلاهی سرم رفته است و آویزی که خریده‌ام طلا نیست.»

مرد طلافروش که برای شکایت از زن کلاهبرداری که قطعه طلای بدلی را به جای طلای واقعی به وی فروخته بود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران آمد و با شکایت از این زن گفت: این زن ناشناس، فلزی بی‌ارزش را با آلیاژی ویژه که رنگی طلایی داشت پوشانده بود و از آنجایی که این آلیاژ شباهت بسیار زیادی از جهت شکل و وزن با طلا داشت من متوجه موضوع نشدم.

با این شکایت، ماموران در نخستین مرحله برای یافتن ردی از زن سارق، به بازبینی دوربین‌های مداربسته طلافروشی‌ها پرداخته و توانستند تصاویری از چهره زن متهم را که دوربین‌ها شکار کرده بودند و پیدا کنند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی پایتخت- با بیان اینکه زن کلاهبردار احتمالا با یک باند بدل اندازی بسیار حرفه‌ای در ارتباط است گفت: عکس این متهم در اختیار تمامی یگان‌های پلیسی کشور قرار گرفته تا درصورت شناسایی وی را دستگیر کنند، این درحالی است که بازپرس پرونده نیزبا صدور دستور چاپ عکس متهم فراری در مطبوعات، از کسانی که از مخفیگاه وی اطلاع دارند خواسته است با پلیس تماس بگیرند.