مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه ۷۰ هزار واحد نیمه‌ساز مسکن مهر در استان تهران وجود دارد، گفت: ۱۳ هزار واحد آن تا هفته دولت تکمیل و افتتاح می‌شود.

به گزرش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خلیل محبت‌خواه اظهارکرد: ۳۱۸ هزار و ۶۹۹ واحد مسکن مهر برای استان تهران در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۲۵۷ هزار و ۴۷۲ واحد آن در استان به خصوص در شهرهای جدید پردیس، پرند و دیگر شهرهای کوچک نظیر اندیشه، صفادشت و پیشوا به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: واحدهای مسکن مهر نیمه‌تمام در استان برای مقابله با افزایش قیمت اجاره‌بها باید تا پایان امسال تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بر اساس تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته مسئولیت ساخت ۱۰۰ هزار و ۲۱۱ واحد به اداره‌کل راه و شهرسازی واگذار شده بود که تاکنون ۹۶ هزار و ۹۰۹ واحد یعنی ۹۷ درصد آن افتتاح شده است.

محبت‌خواه تاکید کرد: ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیز تا هفته دولت تکمیل و افتتاح می‌شود و ۲۱۱ واحد باقیمانده نیز دارای مشکل حقوقی است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اجرای ۳۸ هزارو ۵۲۶ پروژه مسکن مهر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده که تاکنون ۳۵ هزار و ۲۹۶ واحد یعنی ۹۲ درصد آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران گفت:‌ عملیات اجرایی احداث ۹۵ هزار و ۷۴۵ پروژه مسکن مهر نیز بر عهده شرکت عمران شهر جدید پرند و  ۸۱ هزارو ۱۲۴ واحد برعهده شرکت عمران شهر جدید پردیس است که تاکنون به ترتیب ۷۷ هزار و ۲۱۶ واحد و ۴۴ هزارو ۹۵۸ واحد مسکونی در این شهرها ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

محبت‌خواه افزود: همچنین ساخت ۳۰۹۳ واحد مسکن مهر برای شهر اندیشه در نظر گرفته شده بود که تمام این واحدها احداث و به متقاضیان تحویل داده شده است.