سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعداد موارد بستری روزانه در کشور به دوران اوج پیک بیماری در اسفند پارسال نزدیک شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و البته جهان رو به افزایش و نگران‌کننده است. به طوری که تا امروز ۷ مرداد بیش از ۱۶ میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا شده‌اند و حدود ۶۴۰ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت تهران که امروز به لیست استان‌های قرمز افزوده شد، گفت: تهران به عنوان پرجمعیت ترین و پرترددترین استان ایران برای اولین بار بعد از خیز اول بیماری در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت که امیدواریم اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکل‌ها جدی‌تر تلقی شود.

لاری گفت: همه‌گیری کووید۱۹ در جهان چنان در شتاب است که از ۶ هفته گذشته تاکنون تعداد کل موارد ابتلا به این ویروس دوبرابر شده است.

وی تاکید کرد: اساسی‌ترین عامل برای جلوگیری از انتشار ویروس، عزم و اراده ما برای حفظ سلامت خود و هم‌نوعان‌مان در برابر بیماری است.

این مسئول گفت: اگر کشوری در کنترل این بیماری موفق بوده، این موفقیت مرهون همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است. بنابراین خواهش ما از مردم این است که با رعایت اصول سه‌گانه فاصله گذاری فیزیکی، شستن مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک برای همه سنین، حافظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان در برابر بیماری باشند.