تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۱

همشهری امارات: حتما این ضرب‌المثل قدیمی را بارها شنیده‌اید که می‌گوید: «میت هیچ‌وقت روی زمین نمی‌مونه»

اما انگار در تله فیلم «پل» قضیه فرق می‌کنه و قرار نیست کسی پیدا بشه که میت قصه فیلم را از روی زمین بردارد. در این فیلم «آقا بزرگ» که مرد متهولی است از دنیا می‌رود، اما پس از مرگش هیچیک از ورثه حاضر به دفن او نیستند، چون... 

فرزانه شبانی و مجید فرازمند بر اساس این قصه فیلمنامه «پل» را به نگارش در آورده‌اند تا بر مبنای آن عباس با بویهی تله‌فیلمی را برای مرکز سیما فیلم کارگردانی کند. او پس از آنکه نیمه اول دهه 70 فیلم سینمایی دشمن را کارگردانی کرد فرصت کارگردانی فیلمی را به دست نیاورد تا اینکه سال گذشته مقدمات تولید فیلم «پل» برایش مهیا شد.

این فیلم با نام اولیه «مراسم تدفین» اسفند سال گذشته وارد مرحله پیش تولید شد و زنده یاد داود اسدی نیز به عنوان یکی از بازیگران اصلی آن انتخاب شد تا تصویر‌برداری فیلم در تعطیلات نوروز انجام شود، اما فوت ناگهانی این بازیگر موجب به تعویق افتادن تولید آن شد. با پایان یافتن تعطیلات، حبیب اسماعیلی به گروه بازیگران اضافه شد تا ایفاگر نقشی باشد که پیش از این قرار بود زنده یاد اسدی آن را بازی کند.

با انتخاب اسماعیلی و بازیگران دیگر نقش‌ها، این پروژه از اوایل اردیبهشت‌ماه وارد مرحله تصویر‌برداری شد. در این بخش سکانس‌های رالی که در مسیر جاده چالوس تا بهشت زهرا تصویر‌برداری با حضور پیمان ابدی به عنوان بدلکار جلوی دوربین رفت.

در حال حاضر تصویر‌برداری به پایان رسیده و کار وارد مرحله تدوین شده است، اما هنوز تدوینگر آن مشخص نشده است. بابویهی در این باره به سیما فیلم می‌گوید: «در حال حاضر چند نفر کاندیدا در زمینه موسیقی و تدوین در‌نظر داریم که احتمالاً طی هفته آینده با اعلام اسامی این نفرات، تدوین و ساخت موسیقی را آغاز خواهیم کرد‌.»

 این فیلم قرار است به‌زودی به شورای بازبینی مرکز سیما فیلم ارسال شود بابوبیهی ‌امیدوار است که از این فیلم نسخه سینمایی برای اکران در سینماها تهیه شود. در فیلم تلویزیونی «‌پل» علاوه بر اسماعیلی بازیگرانی چون مرجانه گلچین، مهدی تارخ، پاشا رستمی، هما خاکپاش، اکبر سنگی، مهدی صباغی، نرگس محمدی، شهربانو موسوی، حمیدرضا فلاحی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم به تهیه‌کنندگی سهیل سوفال تهیه شده است. بابویهی قصد دارد به‌زودی ‌تله‌فیلم«رقیب بمان» و مجموعه حضرت معصومه را کار‌گردانی کند