انفجار عظیم امروز در بیروت رسانه‌ها و مردم بسیاری کشورها را در شوک فرو برد. در این میان سران و مقامات کشورهای ایران، عراق، روسیه و فرانسه و برخی دیگر کشورها به حادثه انفجار بندر بیروت واکنش نشان دادند.

به گزارش همشهری آنلاین واکنش برخی کشورها را در ادامه بخوانید.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در غم بزرگ‌ لبنان عزیز، شریک هستیم و در کنار مردم سرافراز و مقاوم آن برای هرگونه کمک و مساعدت ایستاده‌ایم.

محمد جواد ظریف در پیامی توئیتری خطاب به مردم لبنان نوشت: «ذهن و دعای ما با مردم بزرگ و مقاوم لبنان است. ایران همانند همیشه آماده است به هر نحوی که ضروری باشد کمک‌رسانی کند.» ظریف در این پیام تصریح کرده: ‌«لبنان قوی بمان»

ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اظهار کرد: فرانسه در کنار لبنان ایستاده است و همیشه چنین خواهد بود. کمک‌های فرانسه در راه است.

پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز بیان کرد : روسیه در اندوه ملت لبنان شریک است. مراتب همدلی من با خانواده و دوستان قربانیان حادثه و آرزوی بهبودی فوری برای آسیب‌دیدگان را به اطلاع آنها برسانید.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در واکنش به این انفجار گفت: تاکید می‌کنیم که همراه لبنان در شرایط کنونی هستیم.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز گفت: این حادثه بزرگ که در بندر بیروت رخ داد و تعداد زیادی کشته و زخمی داشت باعث ناراحتی ما گردید.

برچسب‌ها