رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گناوه در استان بوشهر گفت: آلودگی ساحل این بندر به مواد نفتی از طریق مراجع قضایی در دست پیگیری است و با تشکیل پرونده تأمین دلیل شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، کامبیز عبدالهی چهارشنبه ۱۵ مرداد افزود: ساحل ماسه‌ای این بندر از نقاط گردشگر پذیر جنوب کشور است که با آلوده شدن به لکه‌های نفتی به محیط‌زیست خسارت و به چندین نمونه ماهی و ستارگان دریایی آسیب وارد کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گناوه گفت: دراین‌ارتباط به مراجع قضایی گزارش داده شد و روز گذشته برای بررسی مناطق آلوده نمایندگان دادگستری با حضور در ساحل موضوع را بررسی کردند تا در چرخه روند قضایی قرار گیرد.

عبدالهی یادآور شد: برای پاک‌سازی و جمع‌آوری ساحل این بندر از لکه‌های نفتی تخمیر شده با شرکت‌های نفتی منطقه مکاتبه و تلفنی پیگیری و مقرر شد به‌زودی انجام شود.

وی گفت: ساحل شهرستان گناوه، استان بوشهر در سوم مرداد امسال به آلودگی‌های نفتی خمیری شکل یا تاربال‌های نفتی آلوده شد و در هشتم مرداد با همکاری شرکت نفت فلات قاره، سازمان‌های مردم‌نهاد و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، بیشتر نقاط ساحل پاک‌سازی شد، اما یک روز پس از پاک‌سازی، مجدد آلودگی نفتی با غلظت بیشتر در ساحل دیده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست گناوه افزود: با بررسی و بازدید انجام‌شده قسمت‌هایی از ساحل روستای چاهک تا گناوه به وسعت حدود ۱۵ کیلومتر دوباره به مواد نفتی آلوده‌شده است.

وی با اشاره به آغاز صید میگو بیان کرد: موضوع آلوده شدن دریا به اطلاع شیلات گناوه رسانده شده اما بیشتر آلودگی در خشکی بوده و دریا پاک‌سازی‌شده است.

ساحل بندرگناوه علاوه بر اینکه در طول سال به‌ویژه ماه‌های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هم‌وطنان از نقاط مختلف کشور است، به مکانی مفرح و مناسب برای پر کردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان ازجمله شنا کردن در فصل تابستان تبدیل‌شده‌ است که سرازیر شدن لکه‌های نفتی به این نقطه خطرات زیادی برای مردم و خسارت به محیط‌زیست دربر خواهد داشت.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با ۱۱۰ کیلومتر نوار ساحلی در جوار تأسیسات مهم نفتی کشور و مسیر اصلی خطوط انتقال نفت به جزیره خارگ قرار دارد.