همشهری آنلاین: تالار بورس منطقه‌ای زنجان در هفته‌ گذشته[8 تا 12 مهر]، شاهد داد و ستد سه میلیون و ‪ ۷۶۲‬هزار و ‪ ۷۸‬سهم و اوراق مشارکت " متعلق به ‪ ۷۴‬شرکت " بود.

محمدرضا پوررضایی پنجشنبه 13 مهر ارزش سهام معامله شده را بیش‌از ‪ ۱۵‬میلیارد و ‪ ۳۵۸‬میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به‌هفته قبل سه درصد کاهش داشت.

وی بابیان اینکه ‪ ۳۹‬درصد معاملات انجام شده مربوط به‌خرید سهام و ‪ ۶۱‬درصد بقیه به‌فروش سهام اختصاص داشت، به ایرنا افزود: در هفته گذشته ‪ ۴۱۵‬نفر درتالار بورس منطقه‌ای زنجان اقدام به‌خرید سهام کردند.

به گفته‌ وی، بیشترین شمار خریداران را به ترتیب حق تقدم سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، کالسیمین و تولید سموم علف‌کش داشتند و سهام شرکت‌های کالسیمین، بانک پارسیان و ایران خودرو نیز به‌ترتیب بیشترین ارزش ریالی معاملات را به‌خود اختصاص دادند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای زنجان ، بابیان اینکه در هفته‌ مورد بحث ‪ ۳۸‬نفر ازطریق این تالار کد سهامداری دریافت کردند، یادآورشد: از بین شش کارگزاری فعال در این تالار ، شرکت "مفید" بیشترین و "سهم‌اندیش" کمترین ارزش ریالی معاملات انجام شده را از آن خود ساختند.