سخنگوی سازمان سنجش کشور به اعلام تهیه طرحی جدید در مجلس برای تعویق یا حذف کنکور از سوی زهره الهیان واکنش نشان داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، پیش از ظهر چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹، زهره الهیان، نماینده تهران دو روز پس از توافق دولت و مجلس برای برگزاری کنکور از طرحی تازه برای تعویق کنکور سراسری خبر داد. او در رشته توییتی نوشت: «طرح ⁧‫#تعویق_کنکور_سراسری‬⁩ را با مشورت با تعدادی از نمایندگان، در ⁧‫#مجلس‬⁩ به جریان انداختیم. در فرصت داده شده وزارت علوم روند خود را در برگزاری کنکور اصلاح کند. ‏سلامت داوطلبان و خانواده ها از برگزاری کنکور مهم تر است.»

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش کشور در واکنش به توییت زهره الهیان درخصوص آماده کردن یک طرح جدید از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تعویق یا حذف کنکور امسال به همشهری آنلاین گفت: هر چیزی که وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا اعلام کنند، سازمان اجرا خواهد کرد. براساس تصمیم جلسه دوشنبه (۱۳ مردادماه)، آزمون سراسری در زمان اعلام‌شده برگزار می‌شود.

پیش از او نیز محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: بیاییم اثرات تعویق بیش از حد یا عدم برگزاری کنکور را هم در نظر بگیریم که سبب انباشت داوطلب در آزمون سال بعد و اجحاف گسترده در حق بسیاری از داوطلبانی می‌شود که امسال با برنامه‌ریزی مطالعه کرده و زحمت کشیده‌اند. تمام ارکان دولت از جمله وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور، در هماهنگی کامل با تصمیمات و مصوبات ستاد کلی مقابله با کرونا عمل می‌کنند و بر همین اساس کنکور با توجه کامل به نظرات متخصصان ستاد ملی مبارزه کرونا و با در نظر گرفتن جمیع جهات و تلاش برای کمترین پیامد منفی برگزار خواهد شد. 

طرح جدید مجلس برای تعویق کنکور | کنکور حداقل تا ۴۰ روز عقب بیفتد | همه رشته‌ها برای برگزاری کنکور ۹۹ در اوج کرونا پنبه شد؟

برچسب‌ها