شهرداری قزوین و سایر نهادها برای فعالیت دستفروشان هیچ مجوزی صادر نمی‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهرداری قزوین در گذشته با راه‌اندازی بازارچه و روزبازارها اقدام به ساماندهی دستفروشان کرده بود که به نظر می‌رسد این اقدام نتوانسته نیازهای موجود را پاسخگو باشد. با توجه به تلاش شهرداری قزوین و هزینه کرد میلیاردی در خصوص مناسب‌سازی پیاده راه‌ها در چند سال گذشته که با رضایت شهروندان نیز روبرو بوده، متاسفانه در برخی نقاط هنوز سد معبر و تعرض دستفروشان به اینگونه حریم‌ها وجود دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین در این باره گفت: هفته گذشته نیز در خصوص لزوم رسیدگی و سازماندهی دستفروشان سطح شهر به شهردار قزوین تذکرات لازم داده شد. هر چند سازمان میادین و میوه و تره‌بار، خدمات شهری و اجراییات مناطق سه‌گانه شهرداری موظف به رسیدگی‌ موضوعات این چنینی هستند اما با توجه به نیاز ضابط قضایی، نیازمند همکاری و مشارکت نیروی انتظامی در این مساله هستیم.

مهدیه‌سادات قافله‌باشی یادآور شد: هر چند شرایط اقتصادی باعث شده تا ما شاهد فعالیت دستفروشان در نقاط مختلف شهر باشیم و این مساله نیز برای ما قابل درک است اما به لحاظ ایجاد بار روانی و مشکلاتی که این پدیده برای شهروندان، به خصوص رانندگان خودروها و عابران پیاده ایجاد می‌کند، باید نسبت به ساماندهی این موضوع اقدامات لازم به عمل آید.

به گفته وی، سطح اشغال دو سوم از برخی خیابان‌ها و معابر اصلی شهر توسط دستفروشان مشکلات فراوانی را در حوزه ترافیک شهری قزوین ایجاد کرده است.