به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: «رافائل سانتسیو» نقاش و معمار نامدار ایتالیایی که بیشتر با نام «رافائل» شناخته میشود در کنار «لئوناردو داوینچی» و «میکلآنژ» از مهمترین هنرمندان رنسانس به شمار میرود که در سال ۱۵۲۰ و در سن ۳۷ سالگی درگذشت. در تمامی این سالها مقبرهای در «پانتئون» به عنوان محل دفن این هنرمند شناخته شده است.
در قرن نوزدهم میلادی نمونهای مصنوعی با توجه جمجمه «رافائل» ساخته شد. با این حال کارشناسان از این موضوع که بقایای دفن شده در معبد «پانتئون» به «رافائل» تعلق داشته باشد اطمینان نداشتند.
حالا دانشمندان دانشگاه «تورورگاتا» در رم به مناسبت پانصدمین سالگرد درگذشت این هنرمند با کمک نسخههای مصنوعی بقایای منسوب به «رافائل» اقدام به بازسازی تصویر سه بعدی از چهره این هنرمند کردند که در نتیجه تصویری مشابه خودنگارههای «رافائل» و پرترههایی که توسط سایر نقاشان همدوره این هنرمند خلق شده بودند به دست آمد.
یکی از کارشناسان حاضر در این پروژه بیان کرد: «با این که تصویر به دست آمده فقط ۸۰ درصد از چهره اصلی «رافائل» را نشان میدهد، اما شکی نیست که این بقایا به هیچ یک از شاگردان این هنرمند تعلق ندارند و احتمال اینکه فرد دیگری تا این حد به «رافائل» شباهت داشته باشد بسیار کم است.»
«رافائل» بیشتر زمانش را صرف خلق آثار هنری به سفارش پاپ آن دوره میکرد که در نتیجه چندین تالار نقاشی شده در واتیکان در کارنامه وی ثبت شد. بخشی از شهرت «رافائل» به خلق پرترههای چشمنواز و ظریف باز میگردد و همین امر سبب شد نام او در رده هنرمندان بزرگی همچون «لئوناردو داونیچی» و «میکل آنژ» قرار بگیرد.