به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، علی پیوسته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اعلام این خبر افزود: از مجموع ۲۰۰ دستگاه پلی که طی یک سال گذشته مرمت شدهاند، ۸۲ دستگاه پل در پاسخ به پیامهای سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ تحت اجرای اقدامات اضطراری به منظور رفع خطر قرار گرفتهاند.
وی با بیان آنکه بیشترین آسیبهای وارد شده به پلهای سطح شهر تهران شامل تخریب درزهای انبساط، آسیبدیدگی ایزولاسیون و روکش آسفالت و نیز مشکلات ناشی از زهکش و سیستم جمعآوری آبهای سطحی است، یادآور شد: تعمیرات تخصصی پلها در سال گذشته شامل ۳۰۰ متر طول تعویض درز انبساط، ۵۰ متر طول تعویض هندریل، ۲۵۰ متر طول تعویض لولههای جمعآوری آبهای سطحی و پخش ۲۰۰ مترمربع ملات ترمیمی در نقاط فرسودگی بتن بوده است.
درز انبساط | ایزولاسیون و روکش آسفالت | زهکش و سیستم جمعآوری آبهای سطحی پل | نئوپرن ها | پیادهروها | تیرهای بتنی | ستون و فنداسیون و کولههای بتنی | هندریل و گاردریل | عرشه پل | تیرهای فلزی | اتصالات فلزی | سایر |
%۳۵ | %۲۰ | %۱۰ | %۵ | %۵ | %۵ | %۵ | %۵ | %۳ | %۳ | %۲ | %۲ |
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، با یادآوری اینکه ایرادت اساسی و موارد مورد نیاز جهت انجام تعمیرات تخصصی پلها از طریق بازدیدهای مستمر کارشناسان مجری نگهداشت و مقاومسازی و نیز اعلام شهروندان از طریق سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شهرداری تهران احصا میشود، خاطرنشان کرد: مرمت و انجام تعمیرات پیشگیرانه پلها باعث افزایش طول عمر سازه، کاهش تصاعدی هزینههای نگهداری، رفع خطر و در نهایت رضایت شهروندان میشود.