معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از پیش‌بینی پرداخت ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به صاحبان تأسیسات گردشگری خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، علی خاکسار گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و به‌تبع آن مشکلات بعدی که منجر به تعطیلی تأسیسات گردشگری شد، بسیاری از واحدها دچار مشکل بیکاری و رکود مالی شدند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان  گفت: پیرو تلاش‌ها و اقدامات به‌عمل‌آمده، تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه بین معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و معاونت کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور برخورداری و بهره‌مندی کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا (غیر بیمه‌ای) در حوزه‌های تخصصی گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی طبق مفاد سند یادشده و محوریت برخورداری راهنمایان تور، بوم گردی‌ها، مراکز و مؤسسات آموزشی گردشگری و حوزه‌های صنایع‌دستی و موزه‌های خصوصی ملاک عمل قرار گرفت.

هماهنگی‌های لازم برای اعطای تسهیلات و معرفی به بانک تاکنون ۴۴ واحد تأسیسات شامل هتل، اقامتگاه و راهنمایان تور با ۵۷۲ نفر شاغلان گردشگری با برآورد هزینه ۹۰ میلیارد ریال برای دریافت وام به بانک معرفی‌شده‌اند.