به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وحید مبینمقدم اظهار کرد: از روز شنبه سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری یک دقیقه کاهش پیدا میکند.
وی افزود: در روزهای گذشته در خط یک قطار شهری سرفاصله زمانی از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ ، ۶ دقیقه بود.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطار شهری شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر به دلیل تقاضای مردمی و کاهش ازدحام در داخل واگنها، از روز شنبه ۲۵ مرداد سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری یک دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.
مبینمقدم توضیح داد: کاهش سرفاصله زمانی یکدقیقهای در خط یک قطار شهری از روز شنبه و از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ اعمال خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطار شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه سرفاصله زمانی قطار تابع تقاضای سفر در ساعات مختلف روز است عنوان کرد: سرفاصله زمانی که برای قطارها انتخاب میشود شناور است؛ به این معنا که با توجه به پیک قابل تغییر است. متناسب با مسافری که در سکو داریم تقاضای سفر تنظیم میشود.
وی یادآور شد: در ساعت کاری صبح خط یک قطار شهری، سرفاصله زمانی ۵ دقیقه است، اما این سرفاصله زمانی از ابتدای فعالیت قطار شهری به همین صورت بوده است.
مبینمقدم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هوا در ساعات بعدازظهر خنکتر میشود و مردم از مترو استفاده میکنند، تصمیم گرفته شد که سرفاصله زمانی خط یک قطار شهری از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ یک دقیقه کاهش پیدا کند تا ازدحامی ایجاد نشود.
چرا سرفاصله زمانی قطارها در خط ۲ کاهش نمییابد؟
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطار شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه سرفاصله زمانی در خط ۲ قطار شهری همچنان ۱۰ دقیقه است بیان کرد: در خط ۲ قطار شهری ظرفیت مناسبی برای جابهجایی مسافر داریم، اما از ظرفیت مناسب خط ۲ چندان استفاده نمیشود. برای کاهش سرفاصله زمانی در خط ۲ قطار شهری باید ناوگان این خط تکمیل شود.
مبینمقدم ادامه داد: در زمانی که ناوگان مورد نیاز خط ۲ قطار شهری تامین شده و تقاضای سفر زیاد باشد، ایدئال ما این است که سرفاصله زمانی این خط با خط یک قطار شهری یکسان باشد.
وی تاکید کرد: اگر تقاضای سفر در خط ۲ قطار شهری متناسب با ظرفیت باشد و ناوگان خط ۲ نیز تکمیل شود، سرفاصله زمانی این خط نیز کاهش مییابد و همانند خط یک خواهد شد.