وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید برقراری روابط دیپلماتیک میان امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی، این اقدام را یک حماقت راهبردی از سوی ابوظبی و تل آویو دانست که بدون تردید حاصل آن تقویت محور مقاومت در منطقه خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایسنا، در این بیانیه آمده است: مردم مظلوم فلسطین و همه ملت های آزاده جهان هرگز عادی سازی روابط با رژیم غاصب و جنایت پیشه اسرائیل، و همداستانی با جنایات آن رژیم را نخواهند بخشید. بدون تردید خون های به ناحق ریخته شده هفت دهه مقاومت برای آزادی سرزمین مقدس فلسطین و قبله اول مسلمین، دیر یا زود گریبان خیانتکاران به آرمان فلسطین را خواهد گرفت. 

 جمهوری اسلامی ایران اقدام ننگین ابوظبی برای عادی سازی رابطه با رژیم جعلی، نامشروع و ضد بشری صهیونیستی را اقدامی خطرناک دانسته و با هشدار نسبت به هرگونه دخالت رژیم صهیونیستی در معادلات منطقه خلیج‌فارس، اعلام می نماید که دولت امارات و دیگر دولت های همراه باید مسئولیت  تمامی عواقب این اقدام را بپذیرند. 

آغاز روابط رسمی اسرائیل-امارات | توافق ترامپ، نتانیاهو و بن زاید برای توقف طرح الحاق

ترامپ اعلام کرد امارات و اسرائیل روابطشان را عادی می‌کنند

 امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ابراز اطمینان کرده است که تاریخ نشان خواهد داد چگونه این اشتباه راهبردی از سوی رژیم صهیونیستی و این خنجری که به ناحق از سوی امارات بر پشت مردم فلسطین و بلکه کلیه مسلمانان وارد آمد،  برعکس منجر به تقویت محور مقاومت شده و اتحاد و همبستگی علیه رژیم صهیونیستی و مرتجعین منطقه را به اوج خواهد رساند. 

وزارت امور خارجه در پایان این بیانیه به حاکمانی که از قصرهای شیشه ای خود چنگ به صورت فلسطینیان و دیگر مردم مظلوم منطقه مثل یمن می کشند توصیه کرده است که به خود آیند و در تشخیص دوستان و دشمنان خود به بی راهه نروند.