مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۹ هزار نفر از جامعه کارگری این استان مشمول بهره‌مندی از خدمات بیمه بیکاری ناشی از آسیب‌های ویروس کرونا به واحدهای کسب و کار و صنفی شدند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، برهان صلواتی جمعه ۲۴ مرداد اظهار کرد: در این استان ۱۳ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری طرح حمایت دولت از واحدهای آسیب‌دیده براثر شیوع ویروس کرونا ثبت‌نام کردند که ۹ هزار نفر از این افراد مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند. لیست این افراد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تأمین اجتماعی اعلام و این سازمان نیز در سه مرحله کمک‌معیشت دولت ویژه‌ ماه‌های اسفند ۱۳۹۸، فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ را به‌عنوان حقوق بیکاری آنان پرداخت کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بیان کرد: پرداخت تسهیلات ۱۲ و ۱۶ میلیون تومانی نیز از خدمات دولت به کارآفرینانی که کسب‌وکارهای آنان براثر شیوع این ویروس آسیب‌دیده، است، تاکنون ۲۴ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۱۵۸ واحد پرداخت‌شده تا کارآفرینان بتوانند اشتغال موجود در کسب‌وکار خود را حفظ کنند. ۶ هزار و ۲۳۹ فقره پرونده ویژه پرداخت تسهیلات حمایتی دولت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده براثر شیوع کرونا به مبلغ ۹۳ میلیارد تومان نیز تشکیل و از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی به بانک‌های عامل معرفی‌شده است.