همشهری آنلاین: نام رائول گونزالس روز جمعه 7 مهرماه در میان اسامی دعوت شدگان به تیم ملی اسپانیا به چشم نمی‌خورد.

به گزارش خبرگزاری‌ها،رائول پس از اطلاع از اینکه از فهرست بازیکنان تیم ملی کنار گذاشته شد، خود را هوادار شماره یک تیم ملی کشورش خواند و گفت که برای آراگونس احترام قائل است و معتقد است سرمربی از قدرت کنار گذاشتن او و یا دعوت از وی برای بازگشت به تیم برخوردار است. اما هواداران رائول که حذف او را از فهرست تیم ملی باور نداشته و یا نمی‌تواستند بپذیرند، پنج شنبه 4 اکتبر  (12 مهر) در جریان تمرینات تیم ملی فوتبال اسپانیا در شهرک ورزشی این تیم در حومه مادرید، یک مجسمه کارتنی قابل حمل به شکل و اندازه واقعی او ساخته و با حرکت دادن آن در زمین فوتبال، اعتراض خود را به جای خالی‌اش در تمرین نشان دادند.

آخرین سخنان آراگونس
این اقدام در حالی از سوی هواداران رائول صورت می‌گیرد که لوییس آراگونس سرمربی اسپانیا در آخرین گفت‌وگوی خود اعلام کرد برای همیشه روی نام این مهاجم خط نکشیده است.

آراگونس در مصاحبه با رادیو اسپانیا گفت:« رائول بازیکن بزرگی است و چه با لوئیس و یا بدون او به تیم بازمی‌گردد. چرا که او انسانی است که همواره در پی پیروزی و موفقیت است. سرمربی تیم ملی اسپانیا علت فرانخواندن رائول را که در شماری از وسایل ارتباط جمعی مسایل شخصی اعلام کرده‌اند، رد کرد.
آراگونس تصریح کرد که رائول هیچگاه مشکلی برای او ایجاد نکرده است بلکه آنچه برای وی به عنوان سرمربی اهمیت دارد، وضعیت تیم ملی کشور است که باید آن را شرایط فعلی بیرون کشید.
وی این اظهارات را پس از آن اعلام کرد که گفته شد "خوسه آنتونیو ریس" بازیکن خط میانی رئال و عضو تیم ملی مجروح است.
آراگونس پس از این حادثه، "آنتونیو پوئرتا" بازیکن چپ پای خط میانی تیم سوی‌یا را برای جایگزینی ری‌یس فراخواند.
مطبوعات اسپانیااین اقدام آراگونس را مخالفت وی برای بار دوم با حضور رائول در تیم ملی اعلام کرده‌اند چون رائول همچون ر‌یس چپ پا است و در خط حمله بازی می‌کند. این وضعیت در شرایطی ادامه دارد که رائول در بازی‌های اخیر که منجر به صعود تیم فوتبال رئال مادرید شده، به عنوان کاپیتان تیم، چند بار گل زنی کرده است.
به این ترتیب، همچنان بحث در مورد رائول و حضور نداشتن وی در تیم ملی کشورش ادامه دارد و مجسمه پوستری رائول که به اندازه طبیعی در برابر اردوگاه تمرینات تیم ملی اسپانیا مستقر شده، خبرساز است.
به عقیده کارشناسان، با اوضاع کنونی، در صورتی که اسپانیا روز شنبه در برابر تیم ملی سوئد شکست بخورد موقعیت آراگونس که ظرف چهار ماه اخیر دو بار از سمت خود استعفا کرده است، بسیار متزلزل خواهد شد.

واکنش موافقان
"این گمانه زنی‌ها در حالی مطرح می‌شود که فرناندو مورینتس" بازیکن خط حمله تیم والنسیا که زمانی رقیب رائول در تیم رئال مادرید محسوب می‌شد، تصریح کرد: فراتر از این که عدم حضور رائول در تیم ملی عادلانه یا غیرعادلانه در نظر گرفته شود، معتقد است حذف او از تیم به شیوه مناسبی صورت نگرفته است.
مورینتس که سالها در تیم رئال مادرید همبازی رائول بود و اکنون عضو تیم ملی اسپانیا است، گفت: اگر توجه داشته باشیم که در مورد چه بازیکنی داریم صحبت می‌کنیم، باید بپذیریم پیش از اعلام فهرست مزبور باید رائول را در تماس تلفنی در جریان این اقدام قرار می‌دادند.
وی گفت: رائول بهترین گل زن تیم ملی‌اسپانیا در تاریخ است و در کارنامه خود بیشترین شمار بازیها با تیم ملی را دارد.
"سرخیو راموس" بازیکن خط دفاعی تیم ملی و همبازی رائول در تیم رئال که به تازگی اردوی تیم ملی این کشور پیوسته‌است، نیز گفت که برای او غیبت رائول عجیب و غریب است، زیرا رائول کاپیتان تیم ملی است و سالهای فراوانی در تیم ملی کشورش حضور داشته است.
"فرناندو تورس" کاپیتان تیم آتلتیکو مادرید هم پس از حضور در اردوی تیم ملی، عدم حضور رائول را امری تعجب‌آور خواند و گفت: تاسف خوردن اکنون هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و بازیکنانی که اکنون فرا خوانده شده‌اند باید مسوولیت را بین خود تقسیم کنند تا به این صورت بتوانند در رقابت بسیار دشواری که در مقابل سوئد دارند به موفقیت برسند.

منتقد ترین
ملی پوشان اسپانیایی در حال به طرفداری از رائول پرداخته‌اند که "داوید ویا" در این جمع نظر دیگری ابراز کرده‌، او گفته است کخ از این همه حرف وحدیث پیرامون رائول خسته شده‌است.

ویا افزود: در آستانه دیدار مهم با تیم ملی سوئد نباید درباره بازیکنانی که اکنون محور تمرکز تیم ملی نیستند صحبت کرد بلکه باید تمام توجهات را به مسابقه با سوئد معطوف کرد.
ویا افزود:دوست داریم بیشتر  درباره ما صحبت شود تا درباره آنانی که نیستند. ما دیدار مشکلی با سوئد پیش رو داریم و رائول آنجا نیست که به ما یاری رساند. اگر ببریم ستایشمان می‌کنند اگر ببازیم، ضرر می‌کنیم، پس می‌بینید که شرایط مانند سابق است. تنها چیزی که فرق کرده این است که رائول کاپیتان نیست و به جای وی بازوبند به دستان ایکر کاسیاس بسته می‌شود.