تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

یک هزار و ۵۰۰ مدرسه از مجموع چهار هزار و ۲۰۰ آموزشگاه در استان لرستان خارج از پوشش شبکه شاد هستند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: تعطیلی مدارس باعث لطمه خوردن به تحصیل دانش آموزان استان نشده است، ارتقای درصد قبولی و معدل میانگین دانش آموزان با برگزاری امتحانات نهایی و موفقیت دانش آموزان بیانگر فعالیت آموزش و پرورش استان است.

علیرضا نخعی افزود: تهدید کرونا باعث ایجاد فرصت شبکه اختصاصی شاد و برقراری ارتباط مستمر و روزانه در سطح وزارت خانه و مدارس شد. گذشت زمان باعث توسعه و تقویت این شبکه می‌شود و معلمان و دانش‌آموزان با توان بیشتری می‌توانند در این شبکه فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: به سرعت رفع نقص اینترنت در تمام نقاط استان در حال بررسی و ایجاد زیرساخت‌های لازم است که با شروع سال تحصیلی جدید امکان بیشتری برای آموزش‌های مجازی استان ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: با شروع سال تحصیلی نقاط خارج از پوشش اینترنتی به صورت درسنامه، بسته آموزشی و فایل های صوتی و تصویری تحت پوشش قرار می گیرد و هیچ دانش آموزی از فرصت تحصیل عقب نخواهد ماند.

نخعی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید متناسب با شرایط بهداشتی و شیوع بیماری در شهرستان‌ها و مناطق آموزش‌ها برگزار می‌شود، همچنین سال تحصیلی جدید با محوریت آموزش‌های غیرحضوری برگزار می‌شود و از این ظرفیت حتی در زمان پسا کرونا نیز باید بهره گرفت.