معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم از کاهش مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها و مرگ‌ومیر بر اثر این بیماری طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رضا جلیلی خشنود معاون ستاد مبارزه با کرونا در تهران گفت: در بررسی‌هایی که روی بیماران کرونایی انجام شد نتایج اولین تحقیقات نشان داد بیماری کوویدـ۱۹ می‌تواند باعث ایجاد لخته خون و سکته مغزی ‌شود.

وی با بیان این‌که تعداد مراجعان با علائم سکته مغزی قابل توجه بوده است، افزود: نتایج این تحقیقات به صورت مقاله ارائه شده است، این بیماران با علائمی مانند سکسکه و گیلن‌باره یا سکته مغزی به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرده‌اند.

جلیلی‌خشنود در ادامه به تعداد بیماران مبتلا به کرونا که با علائم سکته مغزی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند اشاره کرد و گفت: طی روزهای گذشته ۲۵ مورد بیمار مبتلا به کرونا با علائم سکته مغزی به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرده‌اند و ۲ نفر نیز با علائم گیلن‌باره به این مرکز مراجعه کرده‌اند که یکی از آن‌ها جان خود را از دست داد.

این متخصص مغز و اعصاب توضیح داد: رعایت پروتکل‌ها و لغو طرح ترافیک و استفاده همگانی از ماسک باعث شد طی روزهای اخیر شاهد کاهش مرگ‌ومیر باشیم همچنین طی روزهای گذشته مراجعات بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها کاهش یافته است.