عادل نجف‌زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره با کسب ۶ رای از ۱۲ رای اعضای گروه دوستی ایران و ترکیه ریاست این گروه را در رقابت با احمد علیرضابیگی و وحید جلال‌زاده، نمایندگان تبریز و ارومیه به دست گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین به گزارش ایرنا، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با تایید این خبر اظهار داشت: امید است با همدلی و همکاری تمامی اعضای این گروه بتوانیم نقش موثری در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه منطقه ایفا کنیم.

نجف‌زاده با بیان اینکه آذربایجان‌غربی کریدور آسیا به اروپا محسوب می‌شود و نقش غیرقابل انکاری در تجارت بین‌المللی دارد، افزود: گروه دوستی ایران و ترکیه تمامی تلاش خود را برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی منطقه و کمک به خروج کشور از بن بست تحریم‌ها به کار خواهد گرفت.

در ادوار متوالی، تعدادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت عنوان گروه دوستی ایران و ترکیه گرد هم آمدند تا تسهیل کننده روابط اقصادی در سایه امنیت پایدار در منطقه باشند. اهمیت این گروه دوستی به اندازه‌ای است که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ۹ خرداد ۹۹ در تماس با مصطفی شنتوپ همتای ترک خود بر ضرورت ایجاد زودتر گروه دوستی ایران و ترکیه با حضور نمایندگان جدید ایران در مجلس تاکید کرده بود.

دوره گذشته علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز رئیس گروه دوستی ایران و ترکیه بود. در یازدهمین دوره مجلس اعضای گروه دوستی ایران و ترکیه از ۱۱ نفر به ۱۲ نفر و سهم نمایندگان آذربایجان‌غربی نیز در این گروه از سه عضو به پنج عضو افزایش یافته بود.