وزیر علوم، زمان ثبت‌نام دانشجویان تازه‌ورود که از طریق آزمون سراسری سال ۹۹ پذیرفته می‌شوند را پایان مهر و اوایل آبان اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منصور غلامی امروز در پنجاه و سومین اجلاس معاونین آموزشی دانشگاه های سراسر کشور که به صورت مجازی و با میزبانی دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: دانشجویانی که امسال از طریق آزمون سراسری (در روزهای ۲۹، ۳۰، ۳۱ و  اول شهریور) در دانشگاه ها پذیرفته می شوند، در پایان مهر و اوایل آبان  ثبت‌نام خواهند شد.

وی اظهار کرد: تلاش تمام دانشگاه ها بر این است که دانشجویان تازه‌ورود را چند هفته در محیط دانشگاه پذیرا باشند و طبیعی است که تمام ترم با توجه به شیوع کرونا در دانشگاه برگزار نمی شود و آموزش‌های ترم آینده دانشگاه‌ها ترکیبی از حضوری و مجازی ارائه خواهد شد.

وزیر علوم گفت: آشنایی دانشجویان تازه‌ورود با اساتید، محیط دانشگاه و امکانات، آنها را در خانواده دانشگاه بهتر جای می دهد و امیدواریم هرچه زودتر شاهد برطرف شدن مشکلات ناشی از شیوع کرونا باشیم و دانشگاهیان بتوانند همه کنار هم به فعالیت‌های آموزشی خود ادامه دهند.

بنا بر این گزارش، کنکور سراسری سال ۹۹ در روزهای ۲۹، ۳۰، ۳۱ و  اول شهریور برگزار می‌شود و تاکنون برای یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب کارت ورود به جلسه صادر شده است.

آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر صبح فردا چهارشنبه ۲۹ مرداد، داوطلبان گروه‌ های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌ های خارجی صبح شنبه یکم شهریورماه در ۳۹۲ شهر و بخش کشور برگزار می‌شود.