فرماندار بدره گفت: ۲۳ طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی در این شهرستان استان ایلام با اعتبار ۲۳۸ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یونس آزادی سه‌شنبه ۲۸ مرداد اظهار کرد: از مجموع ۲۳ پروژه ۱۸ طرح با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی و ۵ مورد نیز با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال مربوط به طرح اقتصادی و خدماتی است.

وی افزود: از این تعداد پروژه ۱۸ مورد با اعتبار ۱۸۵ میلیارد ریال افتتاحی (۷۸ درصد طرح‌ها و پروژه‌ها) و مابقی نیز مربوط به طرح‌های کلنگ‌زنی خواهد بود.

فرماندار بدره مهم‌ترین پروژه بهره‌برداری در این ایام را مربوط اتمام عملیات گازرسانی در شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: با اتمام عملیات شبکه‌گذاری داخلی و شروع نصب علمک در ۵ روستای باقی‌مانده، این شهرستان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی گاز طبیعی در فهرست شهرستان‌های سبز گازرسانی استان قرار خواهد گرفت.

آزادی تاکید کرد: با ابلاغ پیمان و پایان عملیات اجرایی نصب علمک در روستاهای باقی‌مانده شهرستان بدره شامل موسی، انارهر و جابر، تلخاب و چنار جفری ۱۰۰ درصد شهرها و روستاهای قابل گازرسانی شهرستان شبکه گاز طبیعی دارند. این شهرستان از نظر مصرف انرژی سومین شهرستان سبز استان است.

وی تکمیل ساختمان آتش‌نشانی شهرداری، کتابخانه عمومی و طرح‌های پرورش ماهی در قفس سد سیمره را از دیگر طرح‌های افتتاحی در ایام هفته دولت در شهرستان بدره بیان کرد.

آزادی تاکید کرد: احداث پارک بانوان و دبستان روستای موسی، تعریض پل‌های محور بدره- دره‌شهر و احداث جاده عشایری هرانمر- گردکانه از جمله طرح‌هایی هستند که در این ایام کلنگ‌زنی می‌شود.