مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در شرق کشور تا پنج روز آینده وزش باد شدید همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت: طی دو روز آینده در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان‌های کرمان و هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق فارس رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. طی روز جمعه ۳۱ مرداد این شرایط محدود به ارتفاعات کرمان خواهد شد.

وی گفت: امروز در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر و برخی نقاط استان اردبیل بارش پراکنده باران گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بعد از ظهر روز شنبه و یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی روز یکشنبه بارش در سواحل دریای خزر دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، پدیده غالب تا پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود و دریای عمان نیز طی پنج روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: از امروز تا جمعه دمای هوا در نوار شمالی کشور بین ۴ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و روز جمعه نیز صاف گاهی همراه با وزش باد و اوایل شب افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.