یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند نزولی شاخص بورس در روزهای اخیر، به سهامداران توصیه کرد اگر سهمی با پشتوانه تحلیلی منطقی دارند، در این روزها آن را نفروشند و نگه دارند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روزبه شریعتی با تاکید بر اینکه پیش از این توصیه‌های زیادی به جدیدالورودهای بازار سرمایه شده بود، اظهار کرد: پیش از این بارها بر این موضوعات تاکید شده بود که افراد تازه وارد برای ورود به بازار سرمایه اعتبار نگیرند، خانه نفروشند، وام و قرض نگیرند، تک سهم نشوند، پرتفو بچینند، غیرمستقیم وارد شوند و ...

وی ادامه داد: درحال حاضر تر و خشک در بازار با هم می‌سوزند اما باید به این نکته توجه داشت که این اتفاق مداوم نیست. بسیاری از سهم‌ها به دلیل قیمت‌های جهانی و قیمت دلار نیمایی پشتوانه سودآوری قابل توجهی دارند و ریزش این سهم‌ها ادامه‌دار نخواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه، با تاکید بر اینکه  شایعات به بازار ضربه زده است، گفت: تصمیم‌گیران باید توجه داشته باشند نمی‌توانند در یک بازاری که در آن موج بزرگ نقدینگی با حجم روزانه بیش از یک میلیارد دلار معامله انجام می‌شود، تعادل برقرار کنند و دستکاری آن‌ها باعث بهم خوردن وزنه می‌شود.

شریعتی ادامه داد: برخی سهم‌ها جزو گزینه‌هایی هستند که مشتری خود را دارند. هرچند اصلاح قابل توجه ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته‌اند اما  تجدید ارزیابی، افزایش قیمت دلار نیما، افزایش قیمت‌های جهانی و از بین رفتن کرونا باعث صعودی شدن دوباره آن‌ها می‌شود. اما به طور کلی اگر برخی تازه واردها از بازار بترسند و خارج شوند، بازار رنگ و بوی منطقی‌تری به خود می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سهامداران اگر سهم خوب با پشتوانه تحلیلی دارند، باید آن را نگه دارند، اظهار کرد: من فکر می‌کنم بازار در روزهای شنبه یا یکشنبه هفته آینده مجددا روند صعودی به خود بگیرد. هرچند بعید است که پیک خود که دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد بود را رد کند.

برچسب‌ها