آیین‌های عزاداری حسینیه اعظم زنجان با توجه به مصوبات ستاد کرونا و با رعایت اصول بهداشتی در دهه اول محرم در فضای باز برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان در نشست خبری گفت: هم‌اکنون این فضاها برای پذیرایی از عزاداران آراسته شده‌اند.

علیرضا فیروزفر افزود: در مجموع هر شب ۷۰ دقیقه برنامه برگزار خواهد شد که شامل تلاوت قرآن، برگزاری نماز مغرب و عشا و سخنرانی و مداحی است. از مردم خواهش می‌کنیم که با رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک در برنامه‌های عزاداری حاضر شوند. تیم امداد و نجات و همیاران سلامت حسینیه نیز حضور خواهند داشت.

فیروزفر با بیان اینکه آیین یوم‌العباس به صورت ویژه و با کمک‌های مومنانه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اجرای این برنامه به شکل هر ساله خود ممنوع است و امسال بدون حضور مردم برگزار خواهد شد؛ البته طرحی پیش‌بینی شده است که با رعایت تمامی اصول ستاد کرونا قابل اجرا خواهد بود.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: با توجه به شرایط خاص امسال جمع‌آوری نذورات را به شکل مرسوم خود نخواهیم داشت و مانند هر سال شماره‌ حسابی از اول محرم اعلام می‌شود که مردم نذورات خود را به این حساب واریز کنند.

وی به نحوه ذبح قربانی اشاره کرد و افزود: طرح قربانی نیابتی امسال هم با رعایت اصول بهداشتی اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: خواهش ما این است که مردم از اول محرم برای ادای نذری‌های خود اقدام کنند و اجازه ندهند که این امر به تاخیر بیفتد و در روزهای آخر تراکم جمعیت بوجود آید.