رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: شرایط ایده‌آل تالاب بین‌المللی کانی‌برازان در استان آذربایجان غربی موجب شده بیش از هزار و ۵۰۰ قطعه فلامینگو مهاجر به‌منظور استراحت و تغذیه در این تالاب فرود بیایند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فاروق سخنور افزود: کارشناسان این اداره در پایش‌های خود از این تالاب بین‌المللی طی چند روز گذشته دسته‌های چند صدتایی از فلامینگوهای مهاجر را مشاهده کردند که برای استراحت و تغذیه وارد این تالاب شده‌اند.

وی اضافه کرد: هر سال در این فصل فلامینگوهای مهاجر از دریاچه ارومیه به سمت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه از جمله  کانی‌برازان  مهاباد و سولدوز نقده مهاجرت می‌کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در آذربایجان غربی در خصوص وضعیت آبی تالاب بین‌المللی  کانی‌برازان نیز گفت: با توجه به خنک شدن هوا و کاهش تبخیر آب، هم‌اکنون آب این تالاب از وضعیت مطلوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آتی شاهد حضور پرندگان مهاجر بیشتری در این تالاب باشیم.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر فلامینگوهای مهاجر هزاران قطعه پرنده آبزی و کنارآبزی از جمله چنگر، اردک بلوطی، اردک سرسفید، حواصیل خاکستری، پرستوی دریایی، اردک مرمری، باکلان کوچک، پلیکان سفید، چوب پا، کشم بزرگ و عروس غاز در این تالاب زیست می‌کنند.

سخنورافزود: در این تالاب بین‌المللی انواع پرندگان نادری همچون خروس کولی دم‌سفید، اردک سرسفید، اردک مرمری نیز که در فهرست پرندگان در خطر انقراض هستند،   دیده می‌شود.