همزمان با هفته دولت، ۱۳۵ پروژه گازرسانی روستایی و صنعتی با ۸۴۱ میلیارد ریال اعتبار در استان کردستان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از این تعداد ۳۷ پروژه گازرسانی قابل افتتاح روستایی شامل چهار روستا در بانه، ۱۲ روستا در بیجار، ۵ روستا در دیواندره، روستا در دهگلان، ۴ روستا در سقز، یک روستا در سنندج، ۴ روستا در کامیاران و ۵ روستا در مریوان است.  

احمد فعله‌گری اضافه کرد: در بخش صنعتی نیز، ۵۳ پروژه گازرسانی شامل ۴ طرح در بانه، یک مورد در بیجار، ۵ طرح دهگلان، یک طرح سقز، ۱۵ طرح در سنندج، ۱۰ مورد در قروه و ۱۷ طرح در کامیاران به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن اینکه ۴۵۱ میلیارد ریال برای افتتاح طرح‌های روستایی و صنعتی هزینه شده است.

همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی ۳۳ طرح گازرسانی روستایی شامل ۵ روستای بیجار، ۲ روستای دهگلان، ۱۰ آبادی دیواندره، ۷ روستا در سنندج و ۵ روستا در کامیاران آغاز می‌شود.

در بخش صنعتی نیز، کلنگ آغاز عملیات گازرسانی به ۴ طرح در دیواندره و ۸ طرح در سنندج بر زمین زده می‌شود، در مجموع برای آغاز اجرای عملیات گازرسانی به پروژه‌های روستایی و صنعتی ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

 در حال حاضر ۵۴۲ هزار و ۳۹۹ مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۵ درصد جمعیت روستایی در استان زیر پوشش شبکه گاز طبیعی قرار دارد.