سرپرست فرمانداری کوهرنگ از ممنوع بودن ورود به کانون گردشگری غار یخی چما در این شهرستان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران، بهنام چراغ‌پور گفت: ورود هرگونه مسافر، گردشگر و افراد دیگر به کانون گردشگری غار یخی چما در این شهرستان ممنوع شده است.

سرپرست فرمانداری کوهرنگ افزود: با توجه به گرمی هوا، کاهش قطر یخ‌ها و ذوب شدن برف‌ها خطر شکستگی و ریزش بخش‌هایی از یخچال دائمی و طبیعی غار یخی چما وجود دارد.

چراغ‌پور اضافه کرد: اطلاع‌رسانی لازم در خصوص ممنوعیت ورود به کانون گردشگری غار یخی چما انجام و تابلوهای هشداردهنده و اخطاردهنده در این مکان نصب شده است.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش برای قطع زنجیره انتقال آن، سایر کانون‌ها، مناطق و جاذبه‌های گردشگری شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری نیز تعطیل و هرگونه خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در آنها ممنوع است.

چراغ‌پور با اشاره به وجود یخچال‌های طبیعی دیگر مانند هفت تنان و زردکوه در شهرستان کوهرنگ یادآور شد: صعود به این قله‌ها فقط از سوی کوه‌نوردان با تجهیزات تخصصی انجام می‌شود.

او با اشاره به ریزش بخش‌هایی از یخچال طبیعی غار یخی چما در سال‌های گذشته و کشته و زخمی شدن تعدادی از هم‌وطنان اظهار کرد: هم‌اکنون وضعیت این یخچال طبیعی بسیار خطرناک و امکان تکرار حوادث تلخ و ناگوار در آن زیاد است.