وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال ۹۲ طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس شکل گرفت و در پی این تلاش‌ها پوشش ایمنی از اعتیاد در مدارس از ۸ درصد به ۴۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی معاونان، دبیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها که امروز سوم شهریور در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: به همان میزانی که آموزش برای ما اهمیت دارد، سلامت دانش‌آموزان هم مهم است و تلاش داریم تمام پروتکل‌های بهداشتی را برای بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور اجرا کنیم.

وی گفت: باید نسل خود را در برابر مخاطرات ایمن کنیم، براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا ۲ سال آینده با پدیده کرونا سروکار داریم و نمی‌شود همه خانه‌نشین شویم و منتظر شویم این دو سال به سر برود و زندگی باید جریان داشته باشد. باید همه یاد بگیرند که چطور می‌توانند در عین حالی که مراقب خود و فرزندشان باشند آسیب نبینند؛ نه سلامتی‌شان و نه آموزششان آسیب ببیند.

حاجی میرزایی افزود: افزایش پوشش ایمنی از اعتیاد در مدارس از سال ۹۲ که طرح‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس شکل گرفت، از ۸ درصد به ۴۲ درصد افزایش یافته است. اگر امکان آموزش چهره به چهره برای طرح یاریگران زندگی نبود، می‌توان از ظرفیت شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) استفاده کرد.
 

برچسب‌ها