مرز تیله‌کو در شهرستان سرپل ذهاب هم‌مرز با منطقه گرمیان اقلیم کردستان عراق است و قرار است بازارچه مرزی در این منطقه برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و تجاری میان ایران و عراق راه‌اندازی شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، استاندار کرمانشاه با تاکید بر تسریع در بازگشایی بازارچه مرزی تیله‌کو، گفت: ایجاد بازارچه‌های مرزی رسمی فرصتی برای رونق معیشت مرزنشینان و گسترش مبادلات تجاری است که امنیت پایدار، اشتغال‌زایی و درآمدزایی را به همراه دارد.

هوشنگ بازوند در نشست هماهنگی بازگشایی بازارچه مرزی تیله‌کو که با حضور شهریار حیدری نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اقتصادی و مسئولان اتاق بازرگانی اقلیم کردستان عراق برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به موقعیت مناسب مرز تیله کو برای توسعه تجارت و مبادلات مرزی، اقدامات لازم برای اجرای زیرساخت‌ها انجام شده و خوشبختانه تاسیسات آب و برق و ابنیه گمرکی و انتظامی، باراندازها، فیبر نوری، باسکول و ساختمان اداری این بازارچه آماده شده است.

وی افزود: با بازگشایی بازارچه تیله کو بار ترافیکی مرز پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای پیشرو و فعال در امر صادرات کاهش می‌یابد و سبب تسهیل و تسریع در انجام فرآیندهای تجارت می‌شود.

بازوند با بیان اینکه بازگشایی تیله‌کو  یکی از مطالبات جدی مردم منطقه است گفت: هفته آینده کارگروه ویژه مرزها تشکیل و گمرک، مرزبانی و سایر نهادهای مرتبط نیز ظرف مدت یک هفته در بازارچه مستقر خواهند شد.

 وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی مکلفند زیرساخت‌ها را تکمیل کنند و از مسئولان اقلیم کردستان عراق هم انتظار داریم سازو کارهای تکمیل تاسیسات و زیرساخت‌ها را پیگیری و تا ۲۰ شهریور اجرا کنند تا در بازگشایی این بازارچه تسریع لازم صورت گیرد.