استقلال در بازی که برد نیمه اول را در نیمه دوم با شکست عوض کرده بود در وقت‌های تلف شده دوباره بازی را به تساوی کشاند تا بازی به ضربات پنالتی بکشد و در نهایت برنده این دیدار و راهی فینال شود.

به گزارش همشهری آنلاین در مرحله نیمه نهایی جام حذفی دو تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که این بازی جذاب بعد از اینکه در وقت های قانونی با نتیجه دو بر دو به تساوی رسید  به ضربات پنالتی کشید. در ضربات پنالتی احمد نوراللهی و اوساگونا پنالتی را برای پرسپولیس از دست دادند تا در نهایت  استقلال موفق شود با حساب ۴ بر یک در این ضربات برنده شود.

مجیدی چندی پیش اعلام کرد که هم استقلال را به نایب قهرمانی لیگ می رساند و هم سهمیه آسیا را برای آبی پوشان کسب می کند. ضمن اینکه او وعده کرده بود استقلال را به فینال جام حذفی می رساند که این اتفاق نیز رخ داد. 

پرسپولیس هم این بازی را به مهر چینی بد یحیی گل محمدی باخت. یحیی که متوجه اشتباه خود شده بود ظرف یک نیمه دوتعویض انجام داد تا وقتی در نیمه دوم با مصدومیت محمد نادری مجبور به تعویض او شده بود عملا سه تعویض خود را از دست داده باشد. جام حذفی هرچه که برای پرسپولیس نداشت دست کم به این تیم نشان داد که از رادو گلر یک در نمی آید و این تیم در جناح راست نیاز اساسی به یک دفاع راست تخصصی دارد. 

در  مورد اوساگونا هم که تحلیل فوتبالی نمی شود نوشت. پرسپولیسی ها آرزو می کردند کاش  بمب دوم انصاری فرد که امروز در میان خودی ها منفجر شد همراه استوکس در میانه های راه همان دلارهای بی زبان را میگرفت و حداقل فاجعه فنی به بار نمیآورد. 3 ضربه او در زمان حضورش در زمین مسابقه به نظر اولین تلاش های او برای ارتباط برقرار کردن با توپ فوتبال بود.مهاجمی که نزدیک به 5میلیارد برای پرسپولیس هزینه در بر داشت.

شرح گل ها

پرسپولیس صفر - استقلال یک (مهدی قایدی دقیقه ۴): در محوطه جریمه پرسپولیس، مهدی قایدی با حرکتی تکنیکی بشار را پشت سر گذاشت و با شوتی دقیق دروازه پرسپولیس را باز کرد.

پرسپولیس یک - استقلال یک (بشار رسن دقیقه ۴۸): روی پاس رو به عقب علیپور، بشار با شوتی زیبا از پشت محوطه دروازه حسینی را باز کرد.

پرسپولیس ۲ - استقلال یک (علی علیپور دقیقه ۸۸): روی سانتر کمال کامیابی نیا از سمت راست، علیپور با ضربه بغل پای خود دروازه را در دقایق پایانی باز کرد.

پرسپولیس ۲ - استقلال ۲ (محمد دانشگر دقیقه ۹۳): روی سانتری بلند از سمت چپ، محمد دانشگر با ضربه سر دروازه را باز کرد و از باخت استقلال در دقایق آخر جلوگیری کرد.

پنالتی های پرسپولیس: احمد نوراللهی (گل نشد) - امید عالیشاه- اوساگونا (گل نشد) 

پنالتی های استقلال: شیخ دیاباته - ووریا غفوری- میلیچ- ارسلان مطهری