مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: با هدف آموزش فراگیر از حوادث احتمالی و به مناسبت هفته دولت ۵۰ خانه هلال احمر در این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌محمد هاشمی اظهارداشت: اصول کمک‌های اولیه و راهکارهای چگونگی مقابله صحیح با مخاطرات مختلف از محورهای اصلی فعالیت این خانه‌هاست.

وی به تاثیر مثبت آموزش در خانواده‌ها و به دنبال آن کاهش خسارات و تلفات اشاره و اضافه کرد: بر همین اساس شمار برنامه‌های آموزشی هلال احمر در شهرها و روستاها با محوریت خانواده افزایش خواهد یافت تا اثرات کوتاه و بلند مدت داشته باشد، به‌ویژه معتقدیم در هر محله باید تیمی متبحر و آماده برای مواجهه با بلایا وجود داشته باشد که بتواند دیگران را راهنمایی و هدایت کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به تکمیل ۷ پایگاه امداد و نجات برون شهری در استان یادآور شد: پیش تر قرار بود افتتاح این پایگاه‌ها در هفته دولت انجام شود اما به تعویق افتاد و در روزهای آینده انجام خواهد شد.

هاشمی با تاکید بر برنامه ریزی برای بهبود کیفیت خدمات و کاهش هر چه بیشتر خسارات ناشی از بلایای طبیعی و حوادث غیرطبیعی اضافه کرد: تکمیل هر پایگاه از ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان هزینه  دارد و بر سرعت و گستردگی خدمات و اعزام تیم‌های امداد و نجات تاثیر مثبتی می‌گذارد.

وی ادامه داد: پایگاه‌های نامبرده در مناطق دامنه، سمیرم، ایمانشهر، کاشان، بادرود، کمشچه و دهاقان قرار دارند و با آغاز فعالیت آنها از استقرار نیروهای امدادی و داوطلبان هلال احمر در داخل کانکس جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به اهمیت تعامل هرچه بیشتر با رسانه‌ها در امر اطلاع رسانی و آموزش خاطرنشان کرد: ظرفیت وسایل ارتباط جمعی در فرهنگسازی و جلوگیری از بروز بسیاری از حوادث قابل توجه است و قصد داریم از این قابلیت بیش از گذشته بهره‌مند شویم.