معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان گفت: هر گونه تجمع، دسته‌روی و هیات‌گردانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد طاهری افزود: طبق تصمیم ستاد کرونای شهرستان، حرکت دسته‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به سمت زیارتگاه سید عباس، قدمگاه خضر نبی و قدمگاه امام رضا (رع) ممنوع است. با توجه به این دستورالعمل هر هیات عزاداری فقط می‌تواند جلوی مسجد، حسینیه و یا تکیه خود آن هم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به عزاداری بپردازد.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان در خوزستان گفت: مجالس عزاداری حضرت امام حسین (ع) باید در مساجد، حسینیه‌ها و تکیه‌ها در فضای باز و مناسب و با یک چهارم ظرفیت برگزار شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک و ضدعفونی این مکان‌ها نیز باید به‌طور کامل انجام شود.

عادل رویروان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبادان هم در این نشست گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در منطقه امیدواریم شهروندان آبادانی از تجمع در تاسوعا و عاشورای حسینی مقابل زیارتگاه‌ها اجتناب کنند تا در توقف این بیماری منحوس کمک کنند. آموزش‌وپرورش و اداره ورزش و جوانان آبادان، فضای باز مدارس و ورزشگاه‌ها را در اختیار مساجد و حسینیه‌ها و هیات‌ها برای برگزاری آیین عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی قرار دهند.

رئیس سازمان تبلیغات با انتقاد از شهرداری آبادان در سیاه‌پوش نکردن شهر افزود: در سال‌های گذشته و در تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از ۵هزار نفر مقابل زیارتگاه‌ها تجمع می‌کردند تا ارادت و خلوص خود را به سالار شهیدان نشان دهند، ولی با وجود ویروس منحوس کرونا امسال این امکان وجود ندارد. ۳۹۱ هیات مذهبی در سامانه بیرق ثبت نام کردند و با حفظ موازین بهداشتی آیین محرم را برگزار می‌کنند.