رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۷ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین صومی  گفت: شهرستان‌های آذرشهر، مراغه، میانه، هشترود، سراب، جلفا و اهر در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند و رعایت اصول بهداشتی در این مناطق بیش‌ازپیش ضرورت دارد. وضعیت نارنجی در ۴ شهرستان تبریز، بستان‌آباد، عجب‌شیر و هوراند حاکم است و ۷ شهرستان اسکو، بناب، هریس، ورزقان، کلیبر، شبستر و مرند در وضعیت زرد قرار دارند و وضعیت در ۳ شهرستان چاراویماق، ملکان و خداآفرین سفید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به کاهش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان نسبت به یک ماه اخیر افزود: خوشبختانه با توجه به مراعات نسبی دستورالعمل‌های بهداشتی در استان در آمارهای کرونایی به اوج نرسیدیم وضعیت نیز فعلاً تحت کنترل است. از ۳ هزار و ۸۰۰ بیمار بدحال کرونایی در کشور ۸۱ نفر در آذربایجان شرقی هستند و این آمار با توجه به اینکه استان ۵ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، رقم پایینی است.

وی همچنین به انعقاد قرارداد ۲۳۳ طرح بهداشتی و درمانی در سطح استان از سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: ۱۸۰ طرح از این تعداد به اتمام رسیده است و ۵۳ طرح دیگر که درمانگاه ترک در بخش کندوان نیز جزو آن‌هاست تا ۳ ماه آتی به بهره‌برداری خواهد رسید. علت تأخیر در تکمیل ۵۳ طرح موجود را افزایش قیمت مصالح در زمان شروع و عدم عمل به تعهدات تأمین اعتبار ۵۰ درصدی از سوی منابع استانی و خیران است و این طرح‌ها تنها با ۵۰ درصد اعتبارات وزارت بهداشت و درمان از طریق دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا است.